Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi
Yazarlar: Ahmet BİRGÜN, Elif ÖZEN, Berna SEVİM UĞRAŞ, Belkıs SEVİM PEHLİVAN
Konular:Spor Bilimleri
DOI:10.36415/dagcilik.832865
Anahtar Kelimeler:Fiziksel aktivite,Fiziksel aktivite tutum,Bedeğitimi tutum,Tutum
Özet: Bu araştırmada ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktiviteye tutum düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma deseni olarak kesitsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda öğrenim gören 140 kız, 157’si erkek öğrenci olmak üzere toplam 297 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yıldızer, Bilgin, Korur, Yüksel ve Demirhan (2019) geliştirmiş olduğu “Orta Okul Öğrencileri İçin Fiziksel Aktivite Tutum” ölçeği kullanılmıştır. Veri analizinde normal dağılım için çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılırken ikili karşılaştırmalarda independent samle t testi ve ikiden fazla olan grupların karşılaştırılmasında one way anova kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre cinsiyet değişkeninde isteklilik alt boyutunda erkek öğrencilerin lehine anlamlı fark çıkarken fayda alt boyutunda kız öğrenciler lehine fark olduğu tespit edilmiştir. Sınıf düzeyi, anne eğitim ve baba eğitim düzeylerine göre istatistiksel olarak herhangi bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktiviteye tutumlarının beden eğitimi dersine olan tutumları ile paralellik gösterdiği ifade edilebilir. Fiziksel aktiviteye tutum oluşmasında beden eğitimi dersinin kilit bir rolde olduğu düşünülmektedir.