Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi

Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi

Sosyal Temsiller Kuramı Bağlamında Dağcılık Metaforuyla İşletmeler ve Yönetim Üzerine Anlam Yaratma

Yazarlar: Elif BİLGİNOĞLU

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 31 - 44

Konular:Sosyal

DOI:10.36415/dagcilik.483166

Anahtar Kelimeler:Sosyal temsiller kuramı,Anlam yaratma,Metafor,Dağcılık

Özet: Bu çalışma, işletmeler ve yönetim üzerine bir metafor olarak dağcılığı ele alan araştırmalara dair bir literatür taramasını içermekte ve sosyal temsiller kuramı bağlamında metaforlar ile anlam yaratmanın önemine işaret etmektedir. Bu doğrultuda ilk olarak sosyal temsiller kuramı ve anlam yaratma ana hatlarıyla ele alınmış, daha sonra da sosyal temsiller kuramı bağlamında anlam yaratma çerçevesinden metaforlar irdelenmiştir. Çalışmanın araştırma kısmı, işletmeler ve yönetim metaforu olarak literatürde dağcılık ve dağ tırmanışlarının ne şekilde yer aldığına dair çalışmaların bulgularını içermektedir. Çalışma sonunda araştırmacılar ve “işletmeler” adını verdiğimiz örgütler için uygulama ve araştırma konuları üzerine öneriler yer almaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Sosyal Temsiller Kuramı Bağlamında Dağcılık Metaforuyla İşletmeler ve Yönetim Üzerine Anlam Yaratma}, volume={1}, number={31–44}, publisher={Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi}, author={Elif BİLGİNOĞLU}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Elif BİLGİNOĞLU. (2018). Sosyal Temsiller Kuramı Bağlamında Dağcılık Metaforuyla İşletmeler ve Yönetim Üzerine Anlam Yaratma (Vol. 1). Vol. 1. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi.
MLA
KOPYALA
Elif BİLGİNOĞLU. Sosyal Temsiller Kuramı Bağlamında Dağcılık Metaforuyla İşletmeler ve Yönetim Üzerine Anlam Yaratma. no. 31–44, Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 2018.