Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi
Yazarlar: Elif BİLGİNOĞLU
Konular:Sosyal
DOI:10.36415/dagcilik.483166
Anahtar Kelimeler:Sosyal temsiller kuramı,Anlam yaratma,Metafor,Dağcılık
Özet: Bu çalışma, işletmeler ve yönetim üzerine bir metafor olarak dağcılığı ele alan araştırmalara dair bir literatür taramasını içermekte ve sosyal temsiller kuramı bağlamında metaforlar ile anlam yaratmanın önemine işaret etmektedir. Bu doğrultuda ilk olarak sosyal temsiller kuramı ve anlam yaratma ana hatlarıyla ele alınmış, daha sonra da sosyal temsiller kuramı bağlamında anlam yaratma çerçevesinden metaforlar irdelenmiştir. Çalışmanın araştırma kısmı, işletmeler ve yönetim metaforu olarak literatürde dağcılık ve dağ tırmanışlarının ne şekilde yer aldığına dair çalışmaların bulgularını içermektedir. Çalışma sonunda araştırmacılar ve “işletmeler” adını verdiğimiz örgütler için uygulama ve araştırma konuları üzerine öneriler yer almaktadır.