Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi
Yazarlar: Ahmet Enes SAĞIN, Ömer KARABULUT
Konular:Spor Bilimleri
DOI:10.36415/dagcilik.644204
Anahtar Kelimeler:Ortaokul,Bedeğitimi dersi,Değerler eğitimi
Özet: Beden eğitimi ve spor dersine yönelik ortaokul öğrencilerinin değerlerinin incelenmei amaçlanmaktadır. Yücekaya (2017) tarafından geliştirilen 23 maddeden oluşan “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Değer Ölçeği (BESDÖ)” kullanılmıştır. Ölçek; Saygı, Farkındalık, Milli Kültür ve Beraberlik, Sağlıklı Yaşam ve Beslenme, Dayanışma ve Spor Kültürü olmak üzere 6 alt boyuttan meydana gelmektedir. Genel tarama modelinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada araştırma grubu olarak İstanbul ili Bağcılar ilçesinde ortaokulda okuyan 5. 6. 7. 8. sınıf 359 öğrenci oluşturmaktadır. Veri analizlerinde Independent Samples T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik değerlerinin; Spor kültürü (X̄= 4,040), Sağlıklı yaşam ve beslenme (X̄= 4, 176), Dayanışma (X̄=4, 420), Saygı (X̄= 4,500), Milli kültür ve beraberlik (X̄= 4,025), Farkındalık (X̄= 4,644) düzeyleri yüksek olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninde; farkındalık alt boyutunda kızlar lehine anlamlı bir fark ortaya çıkarken, spor yapma durumlarında spor yapan öğrenciler lehine anlamlı düzeyde bir fark bulunmuştur. Sınıf düzeyi değişkenine göre beden eğitimi dersi değer düzeylerine bakıldığında; Spor kültürü , Sağlıklı yaşam ve beslenme, Dayanışma, Saygı, Milli kültür ve beraberlik boyutlarında anlamlı düzeyde farklar olduğu ortaya çıkmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.