Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi

Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi

Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Ortaokul Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin İncelenmesi (Bağcılar İlçesi Örneği)

Yazarlar: Ahmet Enes SAĞIN, Ömer KARABULUT

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 27 - 34

Konular:Spor Bilimleri

DOI:10.36415/dagcilik.644204

Anahtar Kelimeler:Ortaokul,Bedeğitimi dersi,Değerler eğitimi

Özet:  Beden eğitimi ve spor dersine yönelik ortaokul öğrencilerinin değerlerinin incelenmei amaçlanmaktadır. Yücekaya (2017) tarafından geliştirilen 23 maddeden oluşan “Beden Eğitimi ve Spor Dersi Değer Ölçeği (BESDÖ)” kullanılmıştır. Ölçek; Saygı, Farkındalık, Milli Kültür ve Beraberlik, Sağlıklı Yaşam ve Beslenme, Dayanışma ve Spor Kültürü olmak üzere 6 alt boyuttan meydana gelmektedir. Genel tarama modelinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada araştırma grubu olarak İstanbul ili Bağcılar ilçesinde ortaokulda okuyan 5. 6. 7. 8. sınıf 359 öğrenci oluşturmaktadır. Veri analizlerinde Independent Samples T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik değerlerinin;  Spor kültürü (X̄= 4,040), Sağlıklı yaşam ve beslenme (X̄= 4, 176), Dayanışma (X̄=4, 420), Saygı (X̄= 4,500), Milli kültür ve beraberlik (X̄= 4,025), Farkındalık (X̄= 4,644) düzeyleri yüksek olduğu belirlenmiştir.  Cinsiyet değişkeninde; farkındalık alt boyutunda kızlar lehine anlamlı bir fark ortaya çıkarken, spor yapma durumlarında spor yapan öğrenciler lehine anlamlı düzeyde bir fark bulunmuştur.  Sınıf düzeyi değişkenine göre beden eğitimi dersi değer düzeylerine bakıldığında; Spor kültürü , Sağlıklı yaşam ve beslenme, Dayanışma, Saygı, Milli kültür ve beraberlik boyutlarında anlamlı düzeyde farklar olduğu ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Ortaokul Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin İncelenmesi (Bağcılar İlçesi Örneği)}, volume={2}, number={27–34}, publisher={Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi}, author={Ahmet Enes SAĞIN,Ömer KARABULUT}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Ahmet Enes SAĞIN,Ömer KARABULUT. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Ortaokul Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin İncelenmesi (Bağcılar İlçesi Örneği) (Vol. 2). Vol. 2. Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ahmet Enes SAĞIN,Ömer KARABULUT. Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Ortaokul Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin İncelenmesi (Bağcılar İlçesi Örneği). no. 27–34, Uluslararası Dağcılık ve Tırmanış Dergisi, 2019.