Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

Covid-19 ile Hemşirelik Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım: Harmanlanmış Öğrenme

Yazarlar: ["Elif KOCAAĞALAR AKİNCE", "Duygu Ceren GÜNGÖR", "Nilay ÖZKÜTÜK", "Fatma ORGUN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 10 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.47994/usbad.1149203

Anahtar Kelimeler:Harmanlanmış öğrenme,Hemşirelik eğitimi,Eğitimde entegrasyon

Özet: 21. yüzyılda bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler ve değişimler insan yaşamının her alanını etkilediği gibi, hemşirelik eğitim sistemini de etkilemekte olup, öğrenme-öğretme süreçlerinin değişime uğramasını ve yeni gelişmelere ayak uydurmasını zorunlu hale getirmektedir. Bu değişim ve gelişmelerin entegrasyonu, özellikle COVID-19 pandemisi ile mevcut eğitim sisteminin aniden çökmesine ve durmasına sebep olmasıyla daha çok önem kazanmıştır. Hemşirelik eğitimi teorik ve uygulamalı derslerden oluşması nedeniyle uzaktan eğitim yetersiz kalmış, uzaktan ve geleneksel eğitimin birleşimi olan harmanlanmış öğrenme önem kazanmıştır. Bu bağlamda hem ulusal hem de uluslararası hemşirelik eğitim kurumları harmanlanmış öğrenmeye COVID-19 pandemisi ile geçiş yapmak zorunda kalmışlardır. Harmanlanmış öğrenme ile hemşirelik öğrencileri 21. yy becerilerinden problem çözme, eleştirel düşünme, akıl yürütme, analitik düşünme becerilerini geliştirmekte, aynı zamanda hemşirelik öğrencilerinin akademik başarılarını, öğrenen motivasyonunu, eğitimin etkililiğini, aktif katılımı olumlu yönde etkilenmektedir. Bu derleme ile harmanlanmış öğrenme tanımları, kuramsal ve tarihsel gelişimi, modelleri, bileşenleri, avantajları ve dezavantajları sunularak, hemşirelik eğitim programına entegrasyon sürecinde harmanlanmış öğrenmenin desteklenmesi amaçlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA