Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÜVENLİ GIDA FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yazarlar: Nida BAYINDIR, Nejla GÜLTEPE

Cilt - , Sayı 5 , 2021 , Sayfalar 160 - 180

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.47994/usbad.850564

Anahtar Kelimeler:Güvenli gıda,Besin kirliliği,Ilkokul

Özet: Gıda güvenirliği gıdalarda oluşabilecek fiziksel, kimyasal, biyolojik ve tüm oluşabilecek zararları önlemeye dönük sistematik bir kavramdır. Fiziksel kirlenme, yiyeceklere besin olmayan maddelerin karışmasıdır. Biyolojik kirlenme, toprak ve sudan kaynaklı besinlerde zararlı enzimler, parazit, mantar, bakteri, virüs, küf veya mikroorganizmalara neden olurken, kimyasal kirlenme ise metaller, tarım ilaçları, deterjanlar, plastikler, gıda katkı maddeleri gibi dışarıdan eklenen kimyasal maddelerin neden olduğu kirlenmedir. Öğrencilerin her türlü sorumluluğunu üstelenen öğretmenlerin okul saatleri içerisinde öğrencilerin beslenmelerinden de sorumlu olduğu gerçeği ile gıda güvenliği hakkındaki farkındalıkları önem taşımaktadır. Araştırma, öğretmen adaylarının gıda güvenliği kapsamında gıda hijyen uygulamaları hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırma 2019-2020 akademik yılı güz dönemi ESOGU eğitim fakültesinde sınıf eğitiminde öğrenim gören 14 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; adayların gıda güvenirliğine ilişkin herhangi bir ders almadıkları, gıda güvenirliği ile ilgili bilgileri; kişisel çabaları ile sosyal medya ve aileleri ile deneyimlerinden edindikleri ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, adayların güvenli gıdaya yönelik farkındalıklarını arttıran bilimsel araştırmaların yapılması önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÜVENLİ GIDA FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ}, number={160–180}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi}, author={Nida BAYINDIR,Nejla GÜLTEPE}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Nida BAYINDIR,Nejla GÜLTEPE. (2021). ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÜVENLİ GIDA FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nida BAYINDIR,Nejla GÜLTEPE. ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÜVENLİ GIDA FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. no. 160–180, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2021.