Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL ÖĞRETEN VE ÖĞRENEN BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Hasan AYDEMİR, Yalçın KARALI, Gökhan COŞANAY

Cilt - , Sayı 4 , 2020 , Sayfalar 1199 - 1214

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.47994/usbad.824081

Anahtar Kelimeler:Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adayı,Öğreten Becerileri,Öğrenen Becerileri,21. Yüzyıl Becerileri

Özet: Bilginin hızla çoğaldığı ve değiştiği 21. yüzyılda toplumsal düzen ve bireysel ihtiyaçlar da hızla değişim göstermektedir. Bununla birlikte yeni iş alanları ve meslekler ortaya çıkmaktadır. Ülkelerin bu yeni oluşuma ayak uydurabilmeleri sahip oldukları insan potansiyelini yeni yüzyılın mesleki ihtiyaçlarını karşılayabilecek bireyler olarak yetiştirmelerine bağlıdır. Bu da yeni yüzyıl ihtiyaçlarına cevap vereceği öngörülen 21. yüzyıl becerileri eğitim programlarının uygulanmasıyla mümkün olacaktır. Buradaönemli görev bu eğitim programlarını uygulayacak olan öğretmenlere düşmektedir. Bu nedenle 21. yüzyıl becerilerinin öğrencilere kazandırılabilmesi için öncelikle bu becerilere sahip öğretmenlerin yetiştirilmesi gerekir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı 21. yüzyılın hem öğreneni hem de öğreteni olacak olan öğretmen adaylarının bu becerilere ne düzeyde sahip olduklarını incelemek ve bu becerilere sahip olma düzeylerinin cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile yapılmıştır. Araştırmanın evreni 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Evrenin tümüne ulaşılması amaçlanmıştır. Veri analizinde Mann Whitney U ve Kruskal-Wallis H Test kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Göksün (2016) tarafından geliştirilen 21. yüzyıl öğreten becerileri ölçeği ile 21. yüzyıl öğrenen becerileri ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının öğrenen becerilerinde otonom, öğreten becerilerinde ise esnek öğretme becerilerinin sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL ÖĞRETEN VE ÖĞRENEN BECERİLERİNİN İNCELENMESİ}, number={1199–1214}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi}, author={Hasan AYDEMİR,Yalçın KARALI,Gökhan COŞANAY}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Hasan AYDEMİR,Yalçın KARALI,Gökhan COŞANAY. (2020). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL ÖĞRETEN VE ÖĞRENEN BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan AYDEMİR,Yalçın KARALI,Gökhan COŞANAY. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ 21. YÜZYIL ÖĞRETEN VE ÖĞRENEN BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. no. 1199–1214, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2020.