Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi

TÜRKİYE’DE DİNLEME EĞİTİMİNİN GELDİĞİ NOKTA (2017-2019 YILLARI)

Yazarlar: Bahar DOĞAN KAHTALI, Bahadır OĞUZ, Cihan CAYHAN, Nesibe TAŞKIN

Cilt - , Sayı 4 , 2020 , Sayfalar 645 - 663

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.47994/usbad.775002

Anahtar Kelimeler:Listening education,Native language education,Listening skills

Özet: Considering all aspects of communication, it finds itself in four basic skills in the language. These skills are listening, reading, speaking and writing, respectively. In this study, the listening skill, which is the first language skill that the individual acquired and which is thought to be ignored for years, is discussed. In this study, articles on listening from 2017 to December 2019 were researched and 42 articles in total were examined. These articles are; categorized in terms of year, subject, sample and method and various comments were made. The research conducted is a qualitative study and was shaped by the document review method. The data obtained by document analysis are classified by content analysis. The data were obtained from Google Scholar, Dergipark and Yök Academic databases. Only the keyword "listening" was used in the research. As a result of the research, it has been determined that studies about listening in preschool and primary school age are very few. This result is very thought provoking because listening is known to be the first skill acquired in the individual. The most discussed topic in the articles examined is method-type and techniques in listening. The quantitative method was used the most in these studies. When the sample groups of the studies obtained were examined, it was seen that the most studies were conducted with secondary school students.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={TÜRKİYE’DE DİNLEME EĞİTİMİNİN GELDİĞİ NOKTA (2017-2019 YILLARI)}, number={645–663}, publisher={Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi}, author={Bahar DOĞAN KAHTALI,Bahadır OĞUZ,Cihan CAYHAN,Nesibe TAŞKIN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Bahar DOĞAN KAHTALI,Bahadır OĞUZ,Cihan CAYHAN,Nesibe TAŞKIN. (2020). TÜRKİYE’DE DİNLEME EĞİTİMİNİN GELDİĞİ NOKTA (2017-2019 YILLARI). Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Bahar DOĞAN KAHTALI,Bahadır OĞUZ,Cihan CAYHAN,Nesibe TAŞKIN. TÜRKİYE’DE DİNLEME EĞİTİMİNİN GELDİĞİ NOKTA (2017-2019 YILLARI). no. 645–663, Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2020.