Humanistic Perspective

Humanistic Perspective

The Effect of The Schema Therapy-Based Psycho-Education Program on The Depression and Happiness Levels of Teachers

Yazarlar: Zafer KORKMAZ

Cilt 3 , Sayı 3 , 2021 , Sayfalar 720 - 736

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Psikoloji, Deneysel, Psikoloji, Uygulamalı

DOI:10.47793/hp.1002583

Anahtar Kelimeler:Schema Therapy,Depression,Happiness

Özet: Danışanlarının tedavisinde Bilişsel (Kognitif) Terapi Kuramları şema (schema) olarak adlandırılan geçmiş yaşantıları temel alan bilişsel yapılar üzerinde durmaktadır. Şemalar şeklinde örgütlenen bilgilerin, kişilerin yaşamlarını kolaylaştırabileceği ve bellekte var olan bilgilerin sistematik bir biçimde kullanılmasını sağlayacağı, yeni gelen bilgilerin de mevcut şemalar çevresinde organize edilebileceği söylenebilir. Yaşamın erken döneminde gelişen uyumsuz şemalar ise bireylerin hatalı bazı işlemeler yapabilmelerine ve yanlış kararlar alabilmelerine neden olmaktadır. Bu nedenle bireyler için olumsuzluk yaratan uyumsuz şemaların bilinmesi ve bireylerin bu uyumsuz şemalardan kaynaklı olumsuzlukları atlatması için önleyici çalışmaların yapılması son derece önemlidir. Yukarıda belirtilen genel amaçlar çerçevesinde, bu çalışmada Şema Terapi ilkelerine göre hazırlanmış psikoeğitim programının öğretmenlerin depresyon ve mutluluk düzeyine etkisi incelenmiştir. Çalışmada ön-test, son test, izleme testli tekrarlı ölçümlü deneysel desen (tek gruplu tekrarlı ölçüm) kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre; şema terapi grubunda uygulanan şema terapi temelli psikoeğitim programının ardından deney grubu katılımcılarının depresyon düzeyini azaltma noktasında anlamlı düzeyde etkili olduğu ve sonrasında yapılan izleme testlerinde bu etkinin kalıcı olduğu görülmektedir. Ayrıca şema terapi temelli psikoeğitim programının deney grubu katılımcılarının mutluluk düzeyini arttırma noktasında anlamlı düzeyde etkili olduğu ve sonrasında yapılan izleme testlerinde bu etkinin kalıcı olduğu görülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={The Effect of The Schema Therapy-Based Psycho-Education Program on The Depression and Happiness Levels of Teachers}, volume={3}, number={720–736}, publisher={Humanistic Perspective}, author={Zafer KORKMAZ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Zafer KORKMAZ. (2021). The Effect of The Schema Therapy-Based Psycho-Education Program on The Depression and Happiness Levels of Teachers (Vol. 3). Vol. 3. Humanistic Perspective.
MLA
KOPYALA
Zafer KORKMAZ. The Effect of The Schema Therapy-Based Psycho-Education Program on The Depression and Happiness Levels of Teachers. no. 720–736, Humanistic Perspective, 2021.