Humanistic Perspective

Humanistic Perspective

Ergenlere Verilen Çatışma Yönetimi Programının Değerlendirilmesi: Yetiştirme Yurdu Örneği

Yazarlar: Pınar ÇİÇEKOĞLU ÖZTÜRK, Gül ÜNSAL, Semra KARACA

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 433 - 449

Konular:Gelişim Psikolojisi

DOI:10.47793/hp.901672

Anahtar Kelimeler:Ergenlik,Çatışma,Çatışma yönetimi,Problem çözme,Saldırganlık,Yetiştirme yurdu

Özet: Bu araştırmanın amacı, Ankara’daki yetiştirme yurtlarında kalan ergenlere yönelik hazırlanan çatışma yönetimi eğitiminin, ergenlerin çatışma yönetme biçimleri üzerine etkinliğini değerlendirmektir. Araştırma yetiştirme yurdunda kalan ergenlerin çatışma yönetimi eğitiminin etkisini inceleyen, deney ve kontrol gruplu, yarı deneysel desende ön test, son test ve izleme testli, yarı yapılandırılmış olarak planlanmıştır. Araştırma, 40 ergen deney (eğitim alan) grubu ve 40 ergen kontrol grubu olmak üzere Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı, Ankara’daki bir sevgi evi ve yetiştirme yurtlarında yaşayan 80 ergen ile yürütülmüştür. Eğitim grubundaki ergenlere 10 hafta boyunca araştırmacı tarafından hazırlanan çatışma yönetimi eğitim programı uygulanmıştır. Araştırmada, Çatışma Çözme Davranışı Belirleme Ölçeği kullanılarak eğitim alan ve kontrol gruplarındaki ergenlerde ön-test, son- test ve izleme testi olarak tekrarlı değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi için SPSS-15 paket programı ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. On hafta boyunca uygulanan eğitim programının eğitim alan gruptaki ergenlerin, problem çözme puanlarını anlamlı derecede yükseltmiş, saldırganlık puanlarını ise anlamlı derecede düşürmüştür (p˂0.05). Ergenlere yönelik hazırlanan çatışma yönetimi eğitim programının yetiştirme yurdunda kalan ergenlerin çatışma çözme stratejilerini olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Ergenlere Verilen Çatışma Yönetimi Programının Değerlendirilmesi: Yetiştirme Yurdu Örneği}, volume={3}, number={433–449}, publisher={Humanistic Perspective}, author={Pınar ÇİÇEKOĞLU ÖZTÜRK,Gül ÜNSAL,Semra KARACA}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Pınar ÇİÇEKOĞLU ÖZTÜRK,Gül ÜNSAL,Semra KARACA. (2021). Ergenlere Verilen Çatışma Yönetimi Programının Değerlendirilmesi: Yetiştirme Yurdu Örneği (Vol. 3). Vol. 3. Humanistic Perspective.
MLA
KOPYALA
Pınar ÇİÇEKOĞLU ÖZTÜRK,Gül ÜNSAL,Semra KARACA. Ergenlere Verilen Çatışma Yönetimi Programının Değerlendirilmesi: Yetiştirme Yurdu Örneği. no. 433–449, Humanistic Perspective, 2021.