Humanistic Perspective

Humanistic Perspective

Determining The Self-Regulated Learning Status Of Nursing Students Regarding Clinical Nursing Practices

Yazarlar: Figen DIĞIN, Gülçin İŞCAN ATAŞEN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 420 - 432

Konular:Eğitim Psikolojisi

DOI:10.47793/hp.888099

Anahtar Kelimeler:Öz düzenlemeli öğrenme,Hemşirelik,Öğrenci

Özet: Öz düzenlemeli öğrenme, geleceğin sağlık çalışanları olacak hemşirelik öğrencilerinin klinik hemşirelik uygulamaları için ele alınması gereken önemli bir konudur. Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin klinik hemşirelik uygulamalarına ilişkin öz düzenlemeli öğrenme durumlarını belirlemektir. Veri toplamada araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrenci tanıtıcı bilgi formu ve “Klinik Hemşirelik Uygulamalarına Yönelik Öz Düzenlemeli Öğrenme Ölçeği” kullanıldı. Araştırmaya katılan öğrencilerin %76,6’sını kadındır. Öğrencilerin yaş gruplarına bakıldığında %61,7’si 19-21 yaş aralığında olduğu belirlendi, Öğrencilerin %34,0’ünü 3.sınıf, %77,0’si çekirdek aile yapısına sahip ve %96,8’sinin 1 den fazla kardeşi bulunmaktadır. Ailelerin gelir düzeyine bakıldığında %68,1’inin gelir düzeyi gider düzeyine eşittir. Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin klinik hemşirelik uygulamalarına yönelik öz düzenlemeli öğrenme durumlarının iyi düzeyde olduğu belirlendi. Öğrencilerin öğrenme stratejisi puan ortalamasının motivasyon alt boyutuna göre daha yüksek olduğu bulundu. Ayrıca ölçek ortalama puanının öğrencilerin notlarından ve bölüme gelme istekliliklerinden etkilendiği görüldü. Bu sonuçlar doğrultusunda, hemşirelik öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme durumlarını iyileştirmesi ve sürdürmesi desteklenmelidir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Determining The Self-Regulated Learning Status Of Nursing Students Regarding Clinical Nursing Practices}, volume={3}, number={420–432}, publisher={Humanistic Perspective}, author={Figen DIĞIN,Gülçin İŞCAN ATAŞEN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Figen DIĞIN,Gülçin İŞCAN ATAŞEN. (2021). Determining The Self-Regulated Learning Status Of Nursing Students Regarding Clinical Nursing Practices (Vol. 3). Vol. 3. Humanistic Perspective.
MLA
KOPYALA
Figen DIĞIN,Gülçin İŞCAN ATAŞEN. Determining The Self-Regulated Learning Status Of Nursing Students Regarding Clinical Nursing Practices. no. 420–432, Humanistic Perspective, 2021.