Humanistic Perspective
Yazarlar: Figen DIĞIN, Gülçin İŞCAN ATAŞEN
Konular:Eğitim Psikolojisi
DOI:10.47793/hp.888099
Anahtar Kelimeler:Öz düzenlemeli öğrenme,Hemşirelik,Öğrenci
Özet: Öz düzenlemeli öğrenme, geleceğin sağlık çalışanları olacak hemşirelik öğrencilerinin klinik hemşirelik uygulamaları için ele alınması gereken önemli bir konudur. Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin klinik hemşirelik uygulamalarına ilişkin öz düzenlemeli öğrenme durumlarını belirlemektir. Veri toplamada araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrenci tanıtıcı bilgi formu ve “Klinik Hemşirelik Uygulamalarına Yönelik Öz Düzenlemeli Öğrenme Ölçeği” kullanıldı. Araştırmaya katılan öğrencilerin %76,6’sını kadındır. Öğrencilerin yaş gruplarına bakıldığında %61,7’si 19-21 yaş aralığında olduğu belirlendi, Öğrencilerin %34,0’ünü 3.sınıf, %77,0’si çekirdek aile yapısına sahip ve %96,8’sinin 1 den fazla kardeşi bulunmaktadır. Ailelerin gelir düzeyine bakıldığında %68,1’inin gelir düzeyi gider düzeyine eşittir. Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin klinik hemşirelik uygulamalarına yönelik öz düzenlemeli öğrenme durumlarının iyi düzeyde olduğu belirlendi. Öğrencilerin öğrenme stratejisi puan ortalamasının motivasyon alt boyutuna göre daha yüksek olduğu bulundu. Ayrıca ölçek ortalama puanının öğrencilerin notlarından ve bölüme gelme istekliliklerinden etkilendiği görüldü. Bu sonuçlar doğrultusunda, hemşirelik öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme durumlarını iyileştirmesi ve sürdürmesi desteklenmelidir.