Humanistic Perspective

Humanistic Perspective

Üniversite Öğrencilerinde Kişi Nesne Yönelimleri, Sosyal Beceriler ve Cinsiyet Farklılıkları

Yazarlar: Didem AYHAN, Arkun TATAR

Cilt 3 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 344 - 358

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler, Psikoloji, Psikoloji, Ortak Disiplinler

DOI:10.47793/hp.944380

Anahtar Kelimeler:Insan yönelimi,Nesne yönelimi,Mesleki ilgi,Sosyal beceriler

Özet: Farklı mesleki alanlarda, farklı düzeyde sosyal becerilere gereksinim vardır. Bununla birlikte meslek seçiminde etkili olan bireysel farklılıkları tanımlarken insan ya da nesne yönemli olarak ayrıştırmak mümkündür. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinde mesleki ilgi doğrultusunda insan-nesne yönelimine bağlı olarak sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmaya insan-nesne yönelimini yansıtan sağlık, mühendislik ve sosyal bölümlerden oluşan üç alan grubu ve bunlara ek olarak sosyal beceri düzeyi yüksek olduğu düşünülen psikoloji bölümü öğrencileri dahil edilmiştir. Tanımlayıcı türde tasarlanan bu çalışmanın verileri A Sosyal Beceri Ölçeği-80 kullanılarak çevrimiçi uygulanan bir form ile toplanmıştır. Çalışmaya kolay örnekleme yöntemiyle ulaşılan 18-37 yaşları arasında 426 kadın, 264 erkek olmak üzere toplam 690 lisans öğrencisi katılmıştır. Veriler, betimleyici istatistikler ve iki yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarında insan ve nesne yönelimi açısından gruplandırılan bölümlere göre öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin değişiklik gösterdiği bulunmuştur. Psikoloji bölümü öğrencileri sosyal beceri düzeyi en yüksek grup olarak belirlenmiştir. Psikoloji bölümünü sırasıyla diğer sosyal bölümler ve mühendislik bölümü takip etmiştir. Ayrıca insan yönelimli olmasına karşın sağlık bölümlerinde okuyan öğrencilerin sosyal becerileri diğer bölümlerden daha düşük çıkmıştır. Bununla birlikte, temel bir farklılık olarak kadın ve erkek öğrenciler arasında sosyal beceri düzeyi farklılığı görülmüştür. Bazı alanlarda kadın, bazı alanlarda erkek öğrencilerin sayıca fazla oluşunun da sosyal beceri değerlendirmesini etkilediği anlaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ilgili alanyazını çerçevesinde tartışılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Üniversite Öğrencilerinde Kişi Nesne Yönelimleri, Sosyal Beceriler ve Cinsiyet Farklılıkları}, volume={3}, number={344–358}, publisher={Humanistic Perspective}, author={Didem AYHAN,Arkun TATAR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Didem AYHAN,Arkun TATAR. (2021). Üniversite Öğrencilerinde Kişi Nesne Yönelimleri, Sosyal Beceriler ve Cinsiyet Farklılıkları (Vol. 3). Vol. 3. Humanistic Perspective.
MLA
KOPYALA
Didem AYHAN,Arkun TATAR. Üniversite Öğrencilerinde Kişi Nesne Yönelimleri, Sosyal Beceriler ve Cinsiyet Farklılıkları. no. 344–358, Humanistic Perspective, 2021.