Humanistic Perspective

Humanistic Perspective

Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi

Yazarlar: İzzet KARACA, Nahide KARACA, Numan KARAMUSTAFAOĞLU, Mustafa ÖZCAN

Cilt 3 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 209 - 224

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.47793/hp.844113

Anahtar Kelimeler:Pandemic,Covid 19,Coronavirüs,Distance Education,Perception of Benefit

Özet: The coronavirus (Covid-19) pandemic has affected all areas and has caused radical changes by affecting education. Search for the training as well as all over the world face to face in Turkey has started to distance education process. The Ministry of National Education is trying to carry out this process with approximately one million teachers, managers and employees. In order to determine the level of benefit of distance education, the opinions of teachers, who are the most important drivers of this process, are of great importance. With this study, a total of 242 teachers, 139 women and 103 men, who took part in the distance education process in the city of Boyabat, Sinop, were examined in terms of benefit perception levels and various factors. The measuring tool consists of two parts. First part; demographic information, the second part is about the level of benefit perception. According to the results of the research, the distance education benefit perception of the teachers was found to be moderate. While no significant difference was observed between these perceptions of benefit and gender, educational status and years of seniority, it was observed that there was a significant difference in favor of teachers working in kindergarten at the level of duty. The research is considered important in determining the effectiveness of distance education.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi}, volume={3}, number={209–224}, publisher={Humanistic Perspective}, author={İzzet KARACA,Nahide KARACA,Numan KARAMUSTAFAOĞLU,Mustafa ÖZCAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
İzzet KARACA,Nahide KARACA,Numan KARAMUSTAFAOĞLU,Mustafa ÖZCAN. (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Humanistic Perspective.
MLA
KOPYALA
İzzet KARACA,Nahide KARACA,Numan KARAMUSTAFAOĞLU,Mustafa ÖZCAN. Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi. no. 209–224, Humanistic Perspective, 2021.