Humanistic Perspective

Humanistic Perspective

Roman Çocukları ve Okula Devamsızlıkları: Kırklareli’de Bir Okul Örneği

Yazarlar: Çiğdem CERİT, Ahmet Önder PORSUK

Cilt 2 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 283 - 295

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.47793/hp.778134

Anahtar Kelimeler:Kırklareli,Roman Çocukları,Okula Devamsızlık

Özet: Ülkemizde Roman öğrenciler arasında okula devamsızlığın büyük bir sorun olduğu bilinmektedir. Çalışmamız ile Kırklareli İlinde Roman çocukların eğitimini sürdürdüğü Vali Faik Üstün İlkokulu öğrencilerinin okula devamsızlık sebeplerini ortaya koymak ve sorunların çözümüne katkı sağlamak amaçlanmıştır. Vali Faik Üstün İlkokuluna kayıtlı öğrencinin yaşadığı 189 haneye 05.12.2016- 31.12.2016 tarihleri arasında gidilerek aileleriyle sahada görüşülmüştür. Okulla ilgili devamsızlık sebeplerini ortaya koyacak Veli Anketleri, Sosyal Hizmet Alan Tarama Formu, Öğrenci Devam Anketi uygulanmıştır. Analizde tanımlayıcı istatistikler ve ki-kare testleri kullanılmıştır. İstatistiki anlamlılığın belirlenmesinde p değerinin 0,05’in altında olan değerler anlamlı kabul edilmiştir. Araştırmanın yapıldığı hanedeki babaların %13,7’si (n =24) okuryazar değil iken, annelerin %43,5’inin (n=80) okuryazar olmadığı görülmüştür. Ebeveynlerin eğitimsiz olması, hanede yaşlı birey ve engelli birey bulunması okula devamsızlık sorununda istatistiki olarak anlamlı düzeyde etkili bulunmuştur (p<0,05). Çalışmada Roman öğrenci devamsızlığının öncelikle aileye özgü faktörlerden, kısmen de öğrenciye, okula, topluma özgü diğer faktörlerden kaynaklandığı görülmüştür. Ebeveynlere, çocuklarının okula devamsızlığında kendilerinin de önemli bir rol oynadıkları, bir tutum değişikliği sağlanana kadar ısrarla anlatılmalıdır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Roman Çocukları ve Okula Devamsızlıkları: Kırklareli’de Bir Okul Örneği}, volume={2}, number={283–295}, publisher={Humanistic Perspective}, author={Çiğdem CERİT,Ahmet Önder PORSUK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Çiğdem CERİT,Ahmet Önder PORSUK. (2020). Roman Çocukları ve Okula Devamsızlıkları: Kırklareli’de Bir Okul Örneği (Vol. 2). Vol. 2. Humanistic Perspective.
MLA
KOPYALA
Çiğdem CERİT,Ahmet Önder PORSUK. Roman Çocukları ve Okula Devamsızlıkları: Kırklareli’de Bir Okul Örneği. no. 283–295, Humanistic Perspective, 2020.