Humanistic Perspective

Humanistic Perspective

The Effect of Field Practice Course on Respect of Differences Level of Psychological Counselor Candidates

Yazarlar: Meryem VURAL BATIK

Cilt 2 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 32 - 45

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Farklılıklara saygı,Alan çalışması,Çok kültürlü danışma,Psikolojik danışman,Çeşitlilik

Özet: Eğitim ortamlarında farklılıklara saygı bir seçenek olmaktan çıkmış, bir zorunluluk haline gelmiştir. Eğitim ortamlarında farklılıkların dikkate alındığı çok kültürlü anlayışın geliştirilmesi önemlidir. Okul psikolojik danışmanları ise, farklılıklara saygıyı benimseyen bir okul ikliminin oluşmasında önemli rol oynamaktadır. Ayrıca, psikolojik danışmanların hem farklı özelliklere sahip öğrencilere yönelik psikolojik danışma hizmetlerini yeterli düzeyde sunabilmeleri hem de bu bireylerin akranlarına rol model olabilmeleri için farklılıklara saygı düzeylerinin yüksek olması gerekmektedir. Bu nedenle psikolojik danışmanların lisans eğitimi sürecinde farklılıklara saygı düzeylerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada psikolojik danışman adaylarının lisans eğitimlerinin son döneminde aldıkları Alan Çalışması dersi kapsamında yaptıkları uygulamaların farklılıklara saygı düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Karma araştırma modeliyle yürütülen araştırmanın nicel boyutunda yarı deneysel desenlerden tek grup ön test–son test modeli kullanılmış ve 40 psikolojik danışman adayı araştırmanın deney grubunu oluşturmuştur. Araştırmada Farklılıklara Saygı Ölçeği ve Alan Çalışması Görüş Formu aracılığıyla veriler toplanmıştır. Psikolojik danışman adaylarının farklılıklara saygı düzeylerinin “Alan Çalışması” dersi öncesi ve sonrasında farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için “İlişkili Örneklemler için t testi” uygulanmış ve PDR son sınıf öğrencilerinin Alan Çalışması sonrasında farklılıklara saygı düzeylerinin anlamlı ölçüde arttığı ortaya konmuştur. Alan Çalışması dersi kapsamında yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi almaya yönelik yapılan görüşmelerden elde edilen nitel veriler ise betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Psikolojik danışman adaylarının görüşlerinden elde edilen bulgulara göre, psikolojik danışmanı olmayan ve alt sosyo-ekonomik düzeydeki okullarda alan çalışmasının yürütülmesi nedeniyle karşılaştıkları farklılık türlerinin az olduğu ve farklılıklara saygıya yönelik çalışmaların sınırlı kaldığı görülmüştür. Elde edilen bulgular doğrultusunda Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik lisans eğitimi müfredatına ve uygulamalı derslere yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={The Effect of Field Practice Course on Respect of Differences Level of Psychological Counselor Candidates}, volume={2}, number={32–45}, publisher={Humanistic Perspective}, author={Meryem VURAL BATIK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Meryem VURAL BATIK. (2020). The Effect of Field Practice Course on Respect of Differences Level of Psychological Counselor Candidates (Vol. 2). Vol. 2. Humanistic Perspective.
MLA
KOPYALA
Meryem VURAL BATIK. The Effect of Field Practice Course on Respect of Differences Level of Psychological Counselor Candidates. no. 32–45, Humanistic Perspective, 2020.