Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi

Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi

Sağlık Eğitiminde, eğitilen ve eğitenin, mentor, koçluk ve disiplinler arası boyutu, Hatırlanma oranı vurgusu ile

Yazarlar: Mehmet KUŞKU, M. Arif AKŞİT

Cilt 1 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 303 - 333

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Eğitim,Preterm,Prematürelik,Mentor,Koçluk,Hatırlama oranı,Eğitim metotları

Özet: Eğitim olgusu temel olarak; 1. Kişinin geliştirilmesi. Kişiliği yetenekleri zihinsel ve bedensel yetenekleri mümkün olduğunca geliştirilmesi. 2. İnsana insanca saygı. 3. Her birey toplumun bir elemanıdır. 4. Bireyin hür, özgür, bağımsız olması temel insanlık yapısıdır. 5. İnsan çevresi ile var olabilir, doğal, insanlık boyutunda, yaşanabilir, sağlıklı boyutta olmalıdır. Bireye bilgi verilmesi değil, gelişmesi ve olumlu değişmesi ise, bunu sağlamak için özel eğitilmiş Mentor ve Koçluk yapısında elemanlara gereksinim vardır. Koçluk ve Mentorluk: Koçlukta süreç ve ilişki, belli bir süreyi kapsar. Non-direktif -tavsiye verilmez, yönlendirme yapılmaz. Koçun bireyi belirli bir aşamaya getirmesi için ekip çalışması gerekir Mentor, uzun vadelidir. Süreç ve hedef odaklıdır ve hekimin işidir. Hatırlanma oranı, eğitimde sonuç alabilmek açısından önemlidir. a) Okuma %10, b) Dinleme %20, c) Görmek %30, d) Görmek, işitmek %50, e) Duymak, görmek, söylemek, tekrar etmek %80, f) Yaparak öğrenme %90. Bu açıdan yaparak öğretmek, davranışa geçirmek ile eğitim olabilecektir. Bu yaklaşım boyutu ve eğitim yaklaşımı sunulmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Sağlık Eğitiminde, eğitilen ve eğitenin, mentor, koçluk ve disiplinler arası boyutu, Hatırlanma oranı vurgusu ile}, volume={1}, number={2}, publisher={Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi}, author={Mehmet KUŞKU,M. Arif AKŞİT}, year={2016}, pages={303–333} }
APA
KOPYALA
Mehmet KUŞKU,M. Arif AKŞİT. (2016). Sağlık Eğitiminde, eğitilen ve eğitenin, mentor, koçluk ve disiplinler arası boyutu, Hatırlanma oranı vurgusu ile (Vol. 1, pp. 303–333). Vol. 1, pp. 303–333. Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet KUŞKU,M. Arif AKŞİT. Sağlık Eğitiminde, Eğitilen ve Eğitenin, Mentor, Koçluk ve Disiplinler Arası Boyutu, Hatırlanma Oranı Vurgusu Ile. no. 2, Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Yenidoğan Dergisi, 2016, pp. 303–33.