Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi

Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi

Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon

Yazarlar: Saye Nihan ÇABUK

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 9 - 19

Konular:Mühendislik

Anahtar Kelimeler:Peyzaj mimarlığı eğitimi,Akreditasyon,Eğitimde kalite güvencesi

Özet: Yükseköğretimde kalite güvencesi sağlamaya yönelik çalışma ve girişimler her geçen gün daha fazla ön plana çıkmaya ve önem kazanmaya başlamıştır. Bu çerçevede, program akreditasyonu, programların akademik ve idari düzeydeki kalite gereklilikleri karşılanmış bir şekilde tasarlanmasını, sunulmasını ve böylelikle mezunların ilgili meslek alanındaki gerekli tüm asgari bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmalarını güvence altına alan önemli bir kalite sağlama aracıdır. Program akreditasyonu, değişen koşul ve ihtiyaçlar çerçevesinde programların sürekli iyileştirilmesini, yükseköğretimde hareketliliğin kolaylaşmasını, öğretim elemanlarının desteklenmesini, rekabetin gelişmesini, toplumun ve sektörün eğitime duyduğu saygı ve güvenin artmasını sağlamaktadır. Bologna Süreci çerçevesinde yükseköğretimde kalite güvencesi sağlamaya yönelik girişimler de aslında gönüllülük esasına dayalı olan program akreditasyonunu neredeyse zorunlu hale getirmektedir. Bu nedenlerle, başta ABD olmak üzere tüm dünyada uzunca bir süredir yükseköğretim programları, hatta lise düzeyindeki eğitim programları akredite edilmektedir. Ülkemizde ise 2000’li yılların başından bu yana yükseköğretim programlarının akreditasyonuna yönelik çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Bu bağlamda; mühendislik, mimarlık, eczacılık, fen, edebiyat, tarih, coğrafya, dil, psikoloji programları bir süredir akredite edilmeye devam edilmekte, güzel sanatlar alanındaki programların akreditasyonunu sağlamak yolundaki girişimler hızla devam etmektedir. Ancak diğer yandan, peyzaj mimarlığı programlarının dâhil olduğu bazı yükseköğretim alanlarında akreditasyon sistemi oluşturmaya yönelik çalışmalar yok denecek kadar azdır ya da yavaş ilerlemektedir. Peyzaj mimarlığı programlarının da akredite edilerek farklı fakülteler altında yer alan lisans ve lisansüstü programların asgari gereklilikleri sağlanmış bir eğitim öğretim sunmalarının sağlanması son derece önemlidir. Bu amaçla yapılacak çalışmalarda, ABD’deki öncü uygulamalar (LAAB akreditasyon ölçütleri ve süreçleri) ve Uluslararası Peyzaj Mimarları Federasyonu (IFLA) tarafından akreditasyon ve peyzaj mimarlığı eğitimine yönelik olarak yayımlanmış kılavuzlar sürecin kolaylaşmasında şüphesiz yol gösterici olacaktır. Bu amaçla, bu makalede, akreditasyon kavramı, yaklaşımları ve peyzaj mimarlığı alanındaki akreditasyon ölçütleri kısaca değerlendirilerek, ulusal bir model oluşturulması için izlenebilecek bir yol haritası ortaya konulmaya çalışılacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon}, volume={1}, number={1}, publisher={Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi}, author={Saye Nihan ÇABUK}, year={2018}, pages={9–19} }
APA
KOPYALA
Saye Nihan ÇABUK. (2018). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon (Vol. 1, pp. 9–19). Vol. 1, pp. 9–19. Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Saye Nihan ÇABUK. Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. no. 1, Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi, 2018, pp. 9–19.