Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

Öğretmenlik Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi

Yazarlar: Tahir Kılıç, Alkan UĞURLU, Aybala Doğan

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 38 - 43

Konular:Spor Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Fiziksel Aktivite Düzeyi

Özet: Fiziksel aktivitenin öneminin erken yaş dönemlerinde anlaşılıp kavranması, ilerleyen yıllarda oluşabilecek muhtemel sağlık sorunlarının engellenmesinde ve toplumun yaşam kalitesinin arttırılmasında etkili bir unsur olması beklenmektedir. Bu bilinenlerden yola çıkarak, araştırmanın amacı, Akdeniz Üniversitesinde öğrenim gören beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencileriyle diğer (Türkçe Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği)  öğretmenlik bölümü öğrencilerinin fiziksel aktivite (FA) düzeylerinin karşılaştırılması olarak belirlenmiştir. Araştırmaya, yaş ortalamaları 21,79±1,68 arasında toplam 260 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır. Fiziksel aktivite seviyesini belirlemek için Uluslararası Fiziksel Aktivite (kısa)  anketi IPAQ uygulandı. FA seviyeleri inaktif, minimum aktif ve HEPA aktif grupları olarak MET yöntemiyle belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının yaş, cinsiyet, bölüm, sınıf, sigara kullanımı, alkol kullanımı, anne mesleği, baba mesleği değişkenlerine göre fiziksel aktivite düzeyleri belirlendi. Elde edilen bulguların değerlendirilmesinde Ki-Kare, One Way ANOVA ve T testi kullanılmıştır. Araştırmada HEPA Aktif düzeyiyüksek olan grup olarak ingilizce öğretmenliği bölümünde okuyan öğrenciler (% 60) olarak saptanmıştır.  Sonra sırasıyla beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencileri (% 50)  ve türkçe öğretmenliği bölümü öğrencileri (% 35) gelmektedir (p<0,05). Araştırmada HEPA aktif düzeyidüşük olan grup ise okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencileri (%17,5) olarak saptanmıştır. okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencilerini % 17,9 ile sınıf öğretmenliği bölümü öğrencileri takip etmektedir (p<0,05).Sonuç olarak araştırmaya katılan öğretmenlik bölümleri öğrencileri arasında HEPA aktif düzeyiyüksek grup olarak İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencileri (%60) bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Öğretmenlik Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi}, volume={0}, number={0}, publisher={Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi}, author={Tahir Kılıç,Alkan UĞURLU,Aybala Doğan}, year={2017}, pages={38–43} }
APA
KOPYALA
Tahir Kılıç,Alkan UĞURLU,Aybala Doğan. (2017). Öğretmenlik Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi (Vol. 0, pp. 38–43). Vol. 0, pp. 38–43. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Tahir Kılıç,Alkan UĞURLU,Aybala Doğan. Öğretmenlik Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite Düzeylerinin İncelenmesi. no. 0, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2017, pp. 38–43.