Modular Journal

Modular Journal

Mimarlık Stüdyo Eğitiminde COVID-19 Süreci: ‘Temassız Deneyimler’

Yazarlar: Cemre KILINÇ, Sema BALÇIK, Gizem KARAOĞLU, Ruşen YAMAÇLI

Cilt 4 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 62 - 70

Konular:Mimarlık

Anahtar Kelimeler:Mimarlık Stüdyo Eğitimi,Çevrimiçi Eğitim,Temassız Eğitim.

Özet: Stüdyo eğitimi mimarlık eğitiminin merkezinde yer almaktadır. Öğrenciler, çeşitli malzeme ve teknikler kullanarak bir üretim sürecinin içinde yer almakta ve karşılıklı tartışmalar sonucunda ürünlerini geliştirmektedir. Bu nedenle stüdyo eğitimi esnasında öğrencilerin öğreticilerle ya da kendi aralarında kurdukları iletişimde ‘temas’ çok önemlidir. Yaşanan COVID-19 salgını ile tedirgin edici bir özellik kazanan dokunma eylemi gündelik yaşamda yeni yöntemler geliştirilmesine neden olmuştur. Eğitim sisteminde ise çevrimiçi eğitim modeli yeni yöntem olarak uygulanmaktadır. Çalışmada mimarlıkta stüdyo eğitimi ile dokunma eyleminin iletişim ve algılama sürecindeki önemi çerçevesinde literatür taraması yapılmıştır. Bu çalışmada salgın nedeniyle fiziksel olarak etkileşimde olunan mekânlardan ayrılarak çevrimiçi modelin imkânları ile gerçekleştirilen “temassız” mimari stüdyo eğitimi deneyimi ele alınmıştır. Yaşanan ‘Temassız Deneyimler’ mimarlık eğitiminde fiziksel olarak bir arada olmanın ne denli önemli olduğunu göstermekle beraber mekânın eğitimdeki rolünü de ortaya çıkarmıştır. Bu kapsamda çeşitli olumlu etkileri de barındıran çevrimiçi eğitim modelinin stüdyo eğitiminde ise eksikliklere neden olduğu sonucuna varılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Mimarlık Stüdyo Eğitiminde COVID-19 Süreci: ‘Temassız Deneyimler’}, volume={4}, number={62–70}, publisher={Modular Journal}, author={Cemre KILINÇ,Sema BALÇIK,Gizem KARAOĞLU,Ruşen YAMAÇLI}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Cemre KILINÇ,Sema BALÇIK,Gizem KARAOĞLU,Ruşen YAMAÇLI. (2021). Mimarlık Stüdyo Eğitiminde COVID-19 Süreci: ‘Temassız Deneyimler’ (Vol. 4). Vol. 4. Modular Journal.
MLA
KOPYALA
Cemre KILINÇ,Sema BALÇIK,Gizem KARAOĞLU,Ruşen YAMAÇLI. Mimarlık Stüdyo Eğitiminde COVID-19 Süreci: ‘Temassız Deneyimler.’ no. 62–70, Modular Journal, 2021.