Academy Journal of Educational Sciences

Academy Journal of Educational Sciences

Sınıf Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yazarlar: Mücahit KÖSE, Reha ATAŞ

Cilt 4 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 103 - 110

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.31805/acjes.828442

Anahtar Kelimeler:ÖğretmEğitimi,STEM Eğitimi,Sınıf Öğretmeni

Özet: Araştırmada sınıf öğretmenlerinin STEM eğitim yaklaşımına yönelik görüşlerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırma temel nitel araştırma deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu olasılığa dayalı olamayan yöntemlerinden amaçlı ölçüt örnekli yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanı çalışma grubunun araştırmanın amacına uygun olarak STEM eğitimi almış yedi sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından konu ile ilgili yarı yapılandırılmış görüşme formu tasarlanmış pilot uygulama ile formda düzenlemeler yapılmıştır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenleri ile görüşmeler gerçekleştirilmiş, veriler kaydedilmiş ve içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre sınıf öğretmenleri STEM eğitimini ülkemiz açısından önemli görmekte olup, uygulamalar yapmak için eğitime ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri STEM eğitim uygulamalarında fen bilimleri alanını tercih ettiklerini bunun nedeni olarak diğer disiplinlerde kendilerini yeterli görmediklerini belirtmişlerdir. Öğretmenler STEM eğitim uygulamaları sürecinde materyal temini ve ders süreleri açısından sıkıntı yaşadıklarını ifade etmişler. STEM Eğitimi uygulamalarına özellikle mühendislik disiplinini entegre etmekte zorlandıklarını ve STEM eğitiminin sınıflarda etkili uygulanabilmesi için Millî Eğitim Bakanlığı tarafınca öğretmenlerin eğitimler ile desteklenmeleri gerektiğini belirtmişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Sınıf Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi}, volume={4}, number={103–110}, publisher={Academy Journal of Educational Sciences}, author={Mücahit KÖSE,Reha ATAŞ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Mücahit KÖSE,Reha ATAŞ. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Vol. 4). Vol. 4. Academy Journal of Educational Sciences.
MLA
KOPYALA
Mücahit KÖSE,Reha ATAŞ. Sınıf Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. no. 103–110, Academy Journal of Educational Sciences, 2020.