Academy Journal of Educational Sciences

Academy Journal of Educational Sciences

Okuma Güçlüğünü Gidermede Nörolojik Etki Yönteminin Rolü

Yazarlar: Murat ŞAHİN, Muhammet BAŞTUĞ

Cilt 4 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 93 - 101

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.31805/acjes.814139

Anahtar Kelimeler:Akıcı okuma,Okuma güçlüğü,Nörolojik etki yöntemi

Özet: Bu araştırmada görsel, işitsel ve zihinsel herhangi bir problemi olmayan bir üçüncü sınıf öğrencisinin okuma ve okuduğunu anlama problemi, nörolojik etki yöntemi ile giderilmeye çalışılmıştır. Araştırmada durum çalışması desenlerinden bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Seçilen öğrencinin herhangi bir görsel, işitsel ve zihinsel probleminin olmadığından emin olduktan sonra öğrencinin okuma ve anlama düzeyini belirlemek için ön test yapılmıştır. Yapılan ön test sonucunda öğrencinin endişe düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Veri toplama aracı olarak “Hızlı Kelime Tanıma Tabloları”, “Araştırmacı Gözlem ve Notları”, “Hikâye Edici Okuma Metinleri” ve “Yanlış Analizi Envanteri” kullanılmıştır. Öğrencinin okuma sırasında heceleme hataları yaptığı, okuma hızının çok yavaş olduğu, akıcı okuyamadığı, yanlış okuduğu ve atlayıp geçtiği tespit edilmiştir. Öğrencinin okuma beceri düzeyi dikkate alınarak bireyselleştirilmiş bir okuma programı hazırlanmıştır. Program 48 saatlik bir süreyi kapsamakta olup her bir oturum bir saatlik dilimlerden oluşmaktadır. Çalışmanın her bir oturumu iki bölüm halinde gerçekleştirilmiştir. Birinci bölümde öğrenciye okunacak metindesık tekrarlanan kelimelerin yer aldığı, farklı desenlerde hazırlanmış “Hızlı Kelime Tanıma Tabloları” verilerek okuma çalışması yapılmıştır. İkinci bölümde ise öğrenci ile birlikte “Nörolojik Etki Yöntemine” uygun olarak okuma çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonunda araştırmacı tarafından yapılan son testte öğrencinin okuma ve anlama düzeyinin endişe düzeyinden öğretim düzeyine çıktığı belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Okuma Güçlüğünü Gidermede Nörolojik Etki Yönteminin Rolü}, volume={4}, number={93–101}, publisher={Academy Journal of Educational Sciences}, author={Murat ŞAHİN,Muhammet BAŞTUĞ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Murat ŞAHİN,Muhammet BAŞTUĞ. (2020). Okuma Güçlüğünü Gidermede Nörolojik Etki Yönteminin Rolü (Vol. 4). Vol. 4. Academy Journal of Educational Sciences.
MLA
KOPYALA
Murat ŞAHİN,Muhammet BAŞTUĞ. Okuma Güçlüğünü Gidermede Nörolojik Etki Yönteminin Rolü. no. 93–101, Academy Journal of Educational Sciences, 2020.