Academy Journal of Educational Sciences

Academy Journal of Educational Sciences

Suriyeli Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri ve Uygulamaları

Yazarlar: Kübra Kuzu Jafari, Nejla TONĞA, Hanife KIŞLA

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 134 - 146

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

DOI:10.31805/acjes.479232

Anahtar Kelimeler:Suriyeli öğrenciler,Öğretmgörüşleri,Kültürel çatışma

Özet: Türkiye 2011 yılından itibaren ülkesini terk ederek gelen çok sayıda Suriyeli göçmenlere kapılarını açmıştır. Aileleriyle birlikte farklı ülkelere göç eden çocuklar bu durumdançok etkilenen kesimi oluşturmaktadır. Bu araştırma, Suriye’de yaşanan çatışmalardan dolayı ülkemize göç eden öğrencilerin bulunduğu sınıflarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma, 2017- 2018 yılında İstanbul ve Bursa illerinde görev yapan 35 öğretmenin çalışma grubunu oluşturduğu nitel bir çalışmadır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış gorüşme formu ile Suriyeli öğrencilerin yaşadığı sorunlar, sınıfta yaşanabilecek çatışmalar ile ilgili öğretmen görüşleri ve çatışmaları önlemek için öğretmen uygulamaları ile öğretmenlerin sınıflarında öğrencilerin kaynaşmasını sağlamak için gerçekleştirdikleri uygulamalar ile ilgili bilgi edinmek amaçlanmıştır. Araştırmacılar tarafından, 20 dakika ile 30 dakika arası süren görüşmeler yapılmıştır. Araştırmacılar yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde ettikleri verileri içerik analizi ile çözümlemişlerdir. Araştırmacılar verileri ayrı ayrı kodlayıp, kod, kategori, tema oluşturmuş ardından oluşturdukları kod, kategori ve temaları karşılaştırarak son hallerini verilerek tablolaştırılmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerin kültürel ve ailesel farklılıklar olsa da ilkokulda okuyan Suriyeli ve Türk öğrenciler arasında kültürel çatışma yaşanmadığına inandıkları, kültürlerin kaynaşmasının önündekibüyük sorunun dil sorunu olduğunu düşündükleri, bu yüzden buldukları her fırsatta öğrencilerinin dil gelişimi için çalışma yaparak oluşabilecek çatışmaları önlemeye çalıştıkları, öğrenciler arasındaki kaynaşmayı sağlamak için grup çalışmaları, değerler eğitimi, sosyal faaliyetler ve çocuk oyunlarından faydalandıkları sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Suriyeli Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri ve Uygulamaları}, volume={2}, number={134–146}, publisher={Academy Journal of Educational Sciences}, author={Kübra Kuzu Jafari,Nejla TONĞA,Hanife KIŞLA}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Kübra Kuzu Jafari,Nejla TONĞA,Hanife KIŞLA. (2018). Suriyeli Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri ve Uygulamaları (Vol. 2). Vol. 2. Academy Journal of Educational Sciences.
MLA
KOPYALA
Kübra Kuzu Jafari,Nejla TONĞA,Hanife KIŞLA. Suriyeli Öğrencilerin Bulunduğu Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri ve Uygulamaları. no. 134–146, Academy Journal of Educational Sciences, 2018.