Academy Journal of Educational Sciences

Academy Journal of Educational Sciences

Başarı Korkusu ve Reddedilme Hassasiyetinin İngilizce Öğretimi Üzerine Etkisi

Yazarlar: Filiz Yalçın TILFARLIOĞLU, Tülin EKLER

Cilt 3 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 28 - 41

Konular:Eğitim Psikolojisi

DOI:10.31805/acjes.559744

Anahtar Kelimeler:Akademik Başarı,Başarı Korkusu,Reddedilme Hassasiyeti,İngilizce Dil Öğretimi

Özet: Öğrencilerin öğrenme becerilerini engelleyebilecek psikolojik etkenler üzerine birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmalar öğrencilerin öğrenme süreçlerini olumsuz yönde etkileyecek olası psikolojik faktörlere ışık tutmuştur. Bu içerikteki çoğu çalışmanın odak noktası, öğrencilerin öğrenme potansiyeli önündeki psikolojik bariyer olarak kaygı olmuştur. Fakat, öğrencilerin öğrenme başarısızlıklarına sebep olan konuların daha derin yanlarını araştıran çok az çalışma olmuştur. Burada, iki faktör, önem arz etmiştir: başarı korkusu ve reddedilme hassasiyeti. Öncü araştırmacılardan Horner (1972) başarı korkusunu, bir kişinin, başarının olası dezavantajları ile ilgili kendisini kaygılı hissetmeye meyilli olması olarak tanımlar. Buna ek olarak, Downey, Feldman ve Ayduk (2000) reddedilme hassasiyetini, bir kişinin, reddedilmeyi kaygılı bir şekilde ummasına, istekli bir şekilde algılamasına ve reddedilmeye yoğun bir şekilde tepki göstermesine sebep olan faktör olarak tanımlarlar. Bu iki faktörü dikkate alarak mevcut çalışma iki kademede gerçekleştirilecektir. Öncelikle, her iki faktörün İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda nasıl kendini gösterdiklerini açıklamayı amaçlar. Buna ek olarak, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarındaki öğrencilerin öğrenme başarısızlıklarıyla ilgili daha önce belirtilen her iki psikolojik faktörün etki oranını azaltabilecek ya da arttırabilecek ne çeşit değişkenler olduğunu araştırmayı hedefler. Bu çalışmanın bir amacı da, öğrencilerin dil öğrenme sürecine olası etkileri üzerine tartışma ortamı başlatarak İngilizce dili eğitimi alanında değinilmemiş olan bu kavramlar üzerine daha detaylı analiz yapılmasına katkıda bulunmaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Başarı Korkusu ve Reddedilme Hassasiyetinin İngilizce Öğretimi Üzerine Etkisi}, volume={3}, number={28–41}, publisher={Academy Journal of Educational Sciences}, author={Filiz Yalçın TILFARLIOĞLU,Tülin EKLER}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Filiz Yalçın TILFARLIOĞLU,Tülin EKLER. (2019). Başarı Korkusu ve Reddedilme Hassasiyetinin İngilizce Öğretimi Üzerine Etkisi (Vol. 3). Vol. 3. Academy Journal of Educational Sciences.
MLA
KOPYALA
Filiz Yalçın TILFARLIOĞLU,Tülin EKLER. Başarı Korkusu ve Reddedilme Hassasiyetinin İngilizce Öğretimi Üzerine Etkisi. no. 28–41, Academy Journal of Educational Sciences, 2019.