Academy Journal of Educational Sciences

Academy Journal of Educational Sciences

2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yazarlar: Esra SARAÇ, Mehmet Selim YILDIRIM

Cilt 3 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 138 - 151

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.31805/acjes.641002

Anahtar Kelimeler:FBilimleri Dersi Öğretim Programı,Öğretmenler,Olgubilim

Özet: Bu çalışmada, 2018 yılında yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik sınıf öğretmenleri ve fen bilimleri dersine giren branş öğretmenlerinin görüşlerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada, nitel araştırma desenlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunda, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu, ilkokulda fen bilimleri dersine giren 4. sınıf öğretmenleri ve ortaokulda fen bilimleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri toplanırken odak grup görüşme yöntemi kullanılmıştır. Odak grup görüşmesinde kullanmak amacıyla görüşme formu oluşturulmuştur. Araştırma da elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda, öğretmenlerin yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu görülmüştür. Fakat öğretmenlerin, uygulamada programın hedeflerinin ulaşılması ile ilgili bir takım sorunlar yaşadıkları görülmüştür. Özellikle mevcut programınönemli yeniliklerinden olan fen, mühendislik ve girişimcilik ile ilgili uygulamalarda yaşanan zorluklar çalışmanınönemli sonuçlarından birisidir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri}, volume={3}, number={138–151}, publisher={Academy Journal of Educational Sciences}, author={Esra SARAÇ,Mehmet Selim YILDIRIM}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Esra SARAÇ,Mehmet Selim YILDIRIM. (2019). 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri (Vol. 3). Vol. 3. Academy Journal of Educational Sciences.
MLA
KOPYALA
Esra SARAÇ,Mehmet Selim YILDIRIM. 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri. no. 138–151, Academy Journal of Educational Sciences, 2019.