Academy Journal of Educational Sciences
Yazarlar: Yousef ABD ALGANİ, Jamal ESHAN, Nassreen ISHAN-YOUNIS, Amer HAJ
Konular:Eğitim Psikolojisi
DOI:10.31805/acjes.681402
Anahtar Kelimeler:Öğretmtutumları,Şiddet,Arap bölgesi
Özet: Bu araştırma, öğretmenlerin İsrail’deki Arap okullarındaki şiddet sorununa ilişkin tutum ve hisleri ile soruna karşı tepkilerini ve bu tepkileri ifade etme yollarını incelemektedir. okul şiddeti sorunu ve bununla başa çıkma yöntemlerine bakıldığında oldukça önemli olan öğretmenlerin şiddet davranışı kalıplarına yönelik tutum ve hislerine odaklama seçimine dikkat çekmek gerekmektedir. Araştırmacılar, nitel araştırma yaklaşımını benimsemiştir. Görüşme bulguları beş ana kategoriye ayrılmıştır. Bunlar, okula uygun olmayan bir ilişki gösteren öğrenme eksikliği, yabancılaşma ve düşük duygu tatmini, eğitim kadrosunun eksik müdahale strateji ve yöntemleri ile şiddete neden olan kişisel ve ailesel etkenlerdir. İsrail’deki Arap bölgesinde artan şiddet oranları bu araştırmayı önemli hale getirmektedir.