Academy Journal of Educational Sciences

Academy Journal of Educational Sciences

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri İlişkisi

Yazarlar: Nurcihan ERTUĞRUL, Ali Yiğit KUTLUCA

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 1 - 10

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.31805/acjes.656153

Anahtar Kelimeler:Duygusal zeka,Okulöncesi,Problem çözme,Zeka

Özet: Bu çalışmanın amacı; okul öncesi çocuklara eğitim veren öğretmenlerin duygusal zekâ seviyeleriyle problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin varlığını incelemektir. Bu araştırmanın ikincil amacı ise okul öncesi çocuklara eğitim veren öğretmenlerin duygusal zekâ seviyeleri ve problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmada; Duygusal Zeka Envanteri ve Kişilerarası Problem Çözme Becerisi ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Analizde Kolmogorov-smirnov normallik testi, bağımsız örneklemler için t-testi Mann-Whitney U testi tek yönlü varyans analizi (Anova), Kruskal Wallis-H testi ve basit korelasyon analizi yapılmıştır. Çalışma sonucunda; okulöncesi öğretmenlerin duygusal zekâ bakımından ortalamanın altında bir puan ortalamasına sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Duygusal zekânın zamanla geliştirilebileceği düşünüldüğünde okulöncesi öğretmenlerine bu konuda hizmet içi süreçlerde eğitim verilmesi gerektiği; duygusal zekâsı gelişen okulöncesi öğretmenlerinin okulöncesi çocuklara da duygusal zekâyı geliştirecek eğitimi verebilmelerinin sağlanabileceği varsayılmıştır. Diğer bir sonuç ise duygusal zekâ ile problem çözme arasında düşük de olsa pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Problem çözme konusunda başarının artırılmasında belirli bir oranda duygusal zekânın payının olduğu göz önüne alındığında, eğitim süreçlerinde duygusal zekâya da yer verilmesinin problem çözmede olumlu sonuçlar doğuracağı varsayılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri İlişkisi}, volume={4}, number={1–10}, publisher={Academy Journal of Educational Sciences}, author={Nurcihan ERTUĞRUL,Ali Yiğit KUTLUCA}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Nurcihan ERTUĞRUL,Ali Yiğit KUTLUCA. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri ile Problem Çözme Becerileri İlişkisi (Vol. 4). Vol. 4. Academy Journal of Educational Sciences.
MLA
KOPYALA
Nurcihan ERTUĞRUL,Ali Yiğit KUTLUCA. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâ Düzeyleri Ile Problem Çözme Becerileri İlişkisi. no. 1–10, Academy Journal of Educational Sciences, 2020.