International Journal of Social And Humanities Sciences
Yazarlar: Demet YILMAZ YILDIRIM, Ece VAROL
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Rezidans,Mimari Ürün Pazarlama,Pazarlama Araçları,Pazarlama Süreci,Medya
Özet: İnsanın en temel ihtiyaçlarından biri olan barınma işlevini karşılayan konut yapılarının değişen gereksinimlere yanıt verecek şekilde üretilmesi konut sektöründeki rekabet ortamını hızlandırmıştır. İletişim teknolojisinin gelişmesi ile pazarlama anlayışı da değişmiş ve pazarlama stratejilerinin önemi artmıştır. Mimari ürün çeşitliliğine bağlı olarak rekabetin arttığı günümüzde tüketicinin istek ve ihtiyaçlarının daha fazla ön plana çıkmasıyla birlikte hedef kitleye yönelik yeni bir yaşam tarzları üretilmeye başlamıştır. Bu anlamda rezidanslar, bu değişimin mimari örneklerden biri olmuştur. Rezidansların pazarlanması, en az ürünün tasarımı kadar önemlidir. Bu aşamada kullanılan iletişim araçları ve kullanılma biçimleri, sunulan vaatler ürünün satışında oldukça etkili olmaktadır. Çalışma, rezidanslar özelinde mimari ürünün pazarlama sürecini kullanılan yazılı ve görsel iletişim araçlarının neler olduğunu, kullanılma biçimlerini ve bunlar üzerinden kullanıcıya sunulan vaatleri ve söylemleri tartışmayı amaçlamıştır. Çalışmada hızlı bir kentleşme süreci yaşayan ve büyükşehir olan Trabzon’daki, rezidans yapıları ele alınmıştır. Çalışma, güçlü bir pazarlama süreci hakkında yol gösterici olması yanında mimarlara satış üzerinden kullanıcı istekleri hakkında bir geri dönüşüm de sağlamaktadır. Özellikle günümüzde mimari ürün pazarlanmasında” tasarım ve pazarlamanın” iç içe geçtiği bir ilişki üzerinden sanal iletişimin araçlarının etkin kullanıldığı bir pazarlama anlayışının yaşandığı görülmektedir.