Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi

Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi

Eğitim Hakkı Üzerine Bir Tartışma: Uzaktan Eğitim Sürecinin Bourdieu Üzerinden Bir Analizi

Yazarlar: Türkan PAPUŞCUOĞLU

Cilt 4 , Sayı 6 , 2021 , Sayfalar 129 - 148

Konular:Hukuk

Anahtar Kelimeler:Area,Bourdieu’s Approach,Education Right,Habitus,Online Learning Program,Types of Capital

Özet: This study focuses on e-learning program that comes to the agenda fore with formal education and interrupted in the coronavirus process, and it tries to understand e-learning process with a Bourdieu analysis. In the coronavirus process, education is transferred to platforms where students and teachers meet online, just as various professions switch to the home-working model. However, learning from digital platform carried out with the use of internet access, television, computer, tablet and phone may seem reasonable at first glance, but an in-depth look shows it not to be like so. Children who have the right to education all over our country are kept away from many opportunities offered by school and face-to-face education. Education is drawn into a field of struggle with e-learning. In other words, inequalities in education are reinforced by online learning program. Education, rather than being a right, is turned into a field where habitus and capitals compete in the Bourdean sense. Additionally, it is revealed how the reproduction of social classes through education takes place. In this respect, this article discusses the effects of the problems caused by the changes that are brought by the education process on the basic right to education.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Eğitim Hakkı Üzerine Bir Tartışma: Uzaktan Eğitim Sürecinin Bourdieu Üzerinden Bir Analizi}, volume={4}, number={129–148}, publisher={Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi}, author={Türkan PAPUŞCUOĞLU}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Türkan PAPUŞCUOĞLU. (2021). Eğitim Hakkı Üzerine Bir Tartışma: Uzaktan Eğitim Sürecinin Bourdieu Üzerinden Bir Analizi (Vol. 4). Vol. 4. Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi.
MLA
KOPYALA
Türkan PAPUŞCUOĞLU. Eğitim Hakkı Üzerine Bir Tartışma: Uzaktan Eğitim Sürecinin Bourdieu Üzerinden Bir Analizi. no. 129–148, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi, 2021.