Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi

Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi

Risk Toplumunda Yeni Bir Boyut Olarak Dijitalleşen Gündelik Hayat: Bilgisayar Oyunlarının Ortaokul Öğrencileri Üzerine Etkisi (Mavi Balina Ve Momo Örneği)

Yazarlar: Adem SAĞIR, Merve ÖZDEMİR, Sariye ERDEN, Aslı GÜNAY, Gizem APALAK

Cilt - , Sayı 4-5 , 2020 , Sayfalar 59 - 72

Konular:Hukuk

Anahtar Kelimeler:Şiddet,Tihek,Küreselleşme,Dijitalleşme,Bilgi Teknolojileri,Oyun Bağımlılığı,Ortaöğretim

Özet: Dijitalleşmenin önemli bir boyutu olarak internet, birbiriyle tüm dünya üzerinde yayılmış bilgisayar ağlarının birleşiminden oluşan ve tüm dünyayı etkisi altına alan devasa bir sosyal ağdır. Dijitalleşen risk toplumunda en yoğun etkilen kesim geniş bir kullanıcı kitlesini oluşturması bakımından gençler ve çocuklardır. Bu bağlamdan hareketle hazırlanan çalışma, ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyunları oynama alışkanlıkları ve bağımlılıkları üzerine kurulmuştur. Bu çalışma, 2209-A Lisans Araştırma Destekleri kapsamında TÜBİTAK tarafından desteklenen projenin pilot verilerinden oluşmaktadır. Proje ebeveynlerin teknolojinin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmaya çalışmada yetersiz kalmaları varsayımı üzerine kurulmuştur. Aşırı bireyselleşme, aileden kopuş, bilgisayar oyunları aracılığıyla bulaşılan şiddet, kolektif benliğin sarsılması, kendine yabancılaşma, pornografik şiddet gibi birçok yıkıcı etkiye maruz kalan bahsi geçen kitlenin bu konuda bilimsel ve akademik bağlamda bilinçlendirilmesi ve farkındalıklarının artırılması gerekmektedir. Projenin pilot çalışması Karabük ilinde seçilmiş ortaokullarda gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nihai aşamada dijitalleşmenin gittikçe yükselen bir risk ve güvenliksizlik unsuru olduğuna vurgu yapılmış, çocuklar üzerinde dijital bağımlılığın oluşturduğu sonuçlar daha önce yapılan literatürle ilişkilendirilerek analiz edilmiş ve ebeveynler başta olmak üzere konuyla ilgili kurumlara neler yapılması gerektiği konusunda öneriler geliştirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Risk Toplumunda Yeni Bir Boyut Olarak Dijitalleşen Gündelik Hayat: Bilgisayar Oyunlarının Ortaokul Öğrencileri Üzerine Etkisi (Mavi Balina Ve Momo Örneği)}, number={59–72}, publisher={Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi}, author={Adem SAĞIR,Merve ÖZDEMİR,Sariye ERDEN,Aslı GÜNAY,Gizem APALAK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Adem SAĞIR,Merve ÖZDEMİR,Sariye ERDEN,Aslı GÜNAY,Gizem APALAK. (2020). Risk Toplumunda Yeni Bir Boyut Olarak Dijitalleşen Gündelik Hayat: Bilgisayar Oyunlarının Ortaokul Öğrencileri Üzerine Etkisi (Mavi Balina Ve Momo Örneği). Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi.
MLA
KOPYALA
Adem SAĞIR,Merve ÖZDEMİR,Sariye ERDEN,Aslı GÜNAY,Gizem APALAK. Risk Toplumunda Yeni Bir Boyut Olarak Dijitalleşen Gündelik Hayat: Bilgisayar Oyunlarının Ortaokul Öğrencileri Üzerine Etkisi (Mavi Balina Ve Momo Örneği). no. 59–72, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi, 2020.