Yenisey Dil ve Edebiyat Dergisi

Yenisey Dil ve Edebiyat Dergisi

DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA SINIF EĞİTİMİ ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ ÇALIŞMALARIN META-ANALİZİ

Yazarlar: ["İlyas YAZAR", "Emine KAYA"]

Cilt - , Sayı , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.29228/yenisey.70664

Anahtar Kelimeler:Sınıf eğitimi,Değer,Değerler eğitimi,Lisansüstü çalışma

Özet:

Değerler eğitimi farklı disiplinlerde üzerinde durulan konuların başında gelmektedir. Bu çalışmada da sınıf eğitimi alanında değerler eğitimi ile ilgili yapılan lisansüstü çalışmaların analizinin yapılması amaçlanmıştır. Meta-analiz yöntemiyle gerçekleştirilen araştırma kapsamında 2022 yılına kadar sınıf eğitimi alanında değerler eğitimi ekseninde yapılan lisansüstü çalışmalar incelenmiştir. Bu kapsamda elde edilen verilere göre 31’i yüksek lisans, 6’sı doktora olmak üzere 37 lisansüstü tez tespit edilmiştir. Tespit edilen tezlerin incelenmesiyle elde edilen veriler, belirlenmiş olan araştırma sorularına yönelik hazırlanan form doğrultusunda betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırma kapsamında incelenen lisansüstü tezler çalışmaların yapıldığı “yıl, lisansüstü eğitim kademesi, çalışma alanı, üniversite, araştırma yöntemi, araştırma deseni, analiz yöntemi, çalışma grubu ve çalışılan konular” başlıkları altında analiz edilmiştir. Analiz sonucunda yüksek lisans kademesinde yapılan tezlerin sayıca fazla olduğu, doktora tezlerinin yüksek lisans tezlerine oranla daha az olduğu, lisansüstü çalışmaların büyük çoğunluğunun nitel araştırma yöntemi ve doküman incelemesi tekniği kullanılarak yapıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca verilerin analizinde çoğunlukla betimsel analiz yönteminin kullanıldığı belirlenmiştir. Araştırmaların genellikle örneklem grubu olarak ilkokul öğrencileri ile çalışma grubu olarak da edebi eserlerle yürütüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Lisansüstü tezlerin içeriğe göre dağılımları incelendiğinde de yine çoğunlukla edebî eserlerde değer algısı konusunun ele alındığı saptanmıştır. Yapılan çalışmalar değerler eğitimi konusunun diğer disiplinlerde olduğu gibi sınıf eğitimi alanında da çeşitli uygulama ve farklı değişkenlerle incelenmekte olduğunu ortaya koymaktadır. Değerlerin, kültürel yapının taşıyıcı unsurları arasında yer alan başta edebî metinler olmak üzere folklorik unsurlarıyla birlikte bilimsel yöntemlerle analiz edilmesi kültürel mirası sahiplenme ve gelecek kuşaklara aktarılması noktasında pekiştirici olacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA