Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi

KAMU HUKUKU EĞİTİMİNİN FRANSA'DA TARİHSEL KÖKLERİ VE KAMU HUKUKU OKULLARI ÜZERİNE NOTLAR

Yazarlar: Rukiye AKKAYA

Cilt VII , Sayı 3-4 , 2003 , Sayfalar 139 - 155

Konular:Hukuk

Anahtar Kelimeler:Hukuk eğitimi,Kamu hukuku,Hukuk okulları

Özet: Üniversitelerdeki kamu hukuku eğitimi, sözcüğün tam anlamı ile yüksek öğretimde bir devrimdir. Başlangıçta egemenin hukuku olarak algılanan kamu hukuku alanı, hukuk eğitimi içindeki yerini aldıktan sonra, devletin ve idarenin kurumlaşması süreçlerine eşlik ederek gelişmiştir. Günümüz toplumunun hukuksal gelişiminde, hukukun belli alanlarının ya da belli kavramlarının artık kullanımdan düştüğü ya da hukuka yeterince hizmet etmediği tartışması, doktriner alanların temel kavramlarını yeniden gündeme taşımıştır”. Hukuki düşüncenin yenilenmesini, gelişmesini engelleyen bu gözden düşme iddiası —belki- yalnızca bir önyargıdır ve tartışılmaya muhtaçtır. Dolayısıyla bu çalışma, kamu hukuku eğitiminin 18. yüzyıldaki tarihsel köklerine değindikten sonra, Fransa'daki kamu hukuku okullarının doğuşuna ve bugüne etkilerine ilişkin bir değerlendirmeyi amaçlamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2003, title={KAMU HUKUKU EĞİTİMİNİN FRANSA’DA TARİHSEL KÖKLERİ VE KAMU HUKUKU OKULLARI ÜZERİNE NOTLAR}, volume={VII}, number={139–155}, publisher={Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi}, author={Rukiye AKKAYA}, year={2003} }
APA
KOPYALA
Rukiye AKKAYA. (2003). KAMU HUKUKU EĞİTİMİNİN FRANSA’DA TARİHSEL KÖKLERİ VE KAMU HUKUKU OKULLARI ÜZERİNE NOTLAR. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Rukiye AKKAYA. KAMU HUKUKU EĞİTİMİNİN FRANSA’DA TARİHSEL KÖKLERİ VE KAMU HUKUKU OKULLARI ÜZERİNE NOTLAR. no. 139–155, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2003.