Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi

Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi

BİLİM ÖZGÜRLÜĞÜ: İÇERİĞİ VE SINIRLANDIRILMASI Sorunu

Yazarlar: Nihat BULUT

Cilt IX , Sayı 1-2 , 2005 , Sayfalar 23 - 39

Konular:Hukuk

Anahtar Kelimeler:Bilimsel bilgi,Araştırma Özgürlüğü,Yüksek öğretim kurumları

Özet: Bilimsel bilgi, taşıdığı özellikler dolayısıyla, fikir üretiminin en yüce değer ve biçimi olma niteliğini haizdir ve her şeyden önce, insanın gerçekliğe ulaşması bakımından önemli bir araç sayılır. Bu durum, bilimsel bilgi ve onu üreten araştırmacının geniş bir özgürlük alanında bulunmasını gerektirir. Ulusal ya da uluslararası insan haklan belgelerinde bilim özgürlüğü diye bir özgürlüğün yer almasının nedeni budur. Taşıdığı önem dolayısıyla insan hakları belgelerine giren bilim özgürlüğü, araştırma özgürlüğünü, araştırma İçin zorunlu araçlara ve ortama sahip olma hakkım ve bilimsel üretme özgürlüğü veya bilgilendirme ve yayın hakkını içerir. Bu çerçevede bilim adamı, bilimsel metotları kullanarak araştırma yapma hakkına ve bu araştırmanın sonuçlarını yayma hakkına sahip olacak, kural olarak, bu konularda dış bir engelle karşılaşmayacaktır. Hatta bu konularda karşılaşacağı maddi ve manevi engeller devlet tarafından ortadan kaldırılacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2005, title={BİLİM ÖZGÜRLÜĞÜ: İÇERİĞİ VE SINIRLANDIRILMASI Sorunu}, volume={IX}, number={23–39}, publisher={Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi}, author={Nihat BULUT}, year={2005} }
APA
KOPYALA
Nihat BULUT. (2005). BİLİM ÖZGÜRLÜĞÜ: İÇERİĞİ VE SINIRLANDIRILMASI Sorunu. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nihat BULUT. BİLİM ÖZGÜRLÜĞÜ: İÇERİĞİ VE SINIRLANDIRILMASI Sorunu. no. 23–39, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2005.