ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ

ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ

Öğretmenlerin okul iklimine yönelik algıları ile okuldaki çalışma süreleri arasındaki ilişki

Yazarlar: Kiyasettin Cebe, İbrahim Kaplankaya

Cilt 1 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 42-45

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Örgütsel bir bakış açısından iklim, genellikle bir örgüt içindeki ilişkilerin kalitesine atıfta bulunan bir metafordur. Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin okul iklimine yönelik algıları ile okuldaki çalışma süreleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan gözlem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Mersin ili Tarsus ilçesinde bulunan taşıma merkezli bir ilköğretim okulunun 12 öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgular okulda çalışma süresi arttıkça katılımcıların kapalı okul iklimine sahip okullardaki öğretmen özelliklerini yansıttığını ortaya koyarken, okulda çalışma süresi azaldıkça katılımcıların açık okul iklimine sahip okullardaki öğretmen özelliklerini yansıttığı sonucunu ortaya koymuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğretmenlerin okul iklimine yönelik algıları ile okuldaki çalışma süreleri arasındaki ilişki}, volume={1}, number={42–45}, publisher={ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ}, author={Kiyasettin Cebe, İbrahim Kaplankaya}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Kiyasettin Cebe, İbrahim Kaplankaya. (2021). Öğretmenlerin okul iklimine yönelik algıları ile okuldaki çalışma süreleri arasındaki ilişki (Vol. 1). Vol. 1. ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ.
MLA
KOPYALA
Kiyasettin Cebe, İbrahim Kaplankaya. Öğretmenlerin Okul Iklimine Yönelik Algıları Ile Okuldaki Çalışma Süreleri Arasındaki Ilişki. no. 42–45, ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ, 2021.