ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ
Yazarlar: Metin Altunkaynak, Zekiye Çağımlar
Konular:-
Anahtar Kelimeler:İlkokul öğrencileri,Okuma,E-kitaplar,Basılı kitaplar.
Özet: Bu araştırmanın amacı, cinsiyet farklılıkları ve sınıf düzeyindeki ilkokul öğrencilerinin e-kitap ile basılı kitapların okuma alışkanlıklarına dair görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemine göre tasarlanan bu araştırmada veri toplamak için gönüllü olarak seçilen 30 ilkokul öğrencisi ile görüşme yapılmıştır. Erkek öğrencilerin genellikle kitap formatı ne olursa olsun kızlardan daha fazla okuduğunu, erkeklerin ise e-kitap okuma ve çevrimiçi kitap okumak için dijital kütüphaneleri kullanma konusunda daha olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Daha fazla basılı kitap okuyan öğrenciler aynı zamanda daha fazla e-kitap okuma eğiliminde oldukları belirlenmiştir. Erkek çocukların okuma alışkanlıklarını geliştirmede e-kitaplara yönelik olumlu tutumlarının yanı sıra dijital kitaplıkların daha nitelikli olmasının etkilerine dikkat çekilmiştir.