ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ
Yazarlar: Mustafa Türkmenoğlu, Pınar Akyol, Zekiye Çağımlar
Konular:-
Anahtar Kelimeler:-
Özet: Bu çalışmada, ilkokul Türkçe ve Hayat Bilgisi ders kitaplarındaki metinlerde yer alan değerlerin incelenmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda 2018’de yenilenen öğretim programlarında belirtilen 10 kök değere göre (adalet, dostluk, dürüstlük, özdenetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik) 2. ve 3. sınıf Türkçe ve Hayat Bilgisi ders kitaplarındaki metinler incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine başvurulmuştur. Veri toplama yöntemi olarak nitel veri toplama yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veriler, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı Adana ili devlet okullarında okutulan 2. sınıflara ait Koza Yayıncılık Türkçe ve İpekyolu Yayıncılık Hayat Bilgisi ders kitapları ile 3. sınıflara ait MEB Yayınları Türkçe ve MEB Yayınları Hayat Bilgisi ders kitaplarındaki metinlerden elde edilmiştir. Oluşturulan “Değerler İnceleme Formu” ders kitaplarındaki metinlere uygulanmış, bu yolla değerler tespit edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analiz ve frekans (sıklık) analizi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre Türkçe ve Hayat Bilgisi ders kitaplarındaki metinlerde yer alan kök değerler; temalara, ünitelere, sınıf düzeyine ve ders türüne göre karşılaştırılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, ilgili alanyazında tartışılmış ve elde edilen bulgulara dayanılarak önerilerde bulunulmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.