ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ

ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ

Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin etkili okul müdürü algılarının incelenmesi

Yazarlar: Abdullah Sadan, Serkan Atilla

Cilt 1 , Sayı 24 Kasım Öğretmenler Günü Özel Sayısı , 2021 , Sayfalar 155-169

Konular:-

Anahtar Kelimeler:-

Özet: Araştırmanın amacı; ortaokullarda görev öğretmenlerin etkili okul müdürü algılarının incelenmesidir. Araştırma İzmir’in Bornova ilçe sınırları içinde bulunan 29 ortaokulda görev yapan gönüllü katılım sağlayan 1443 öğretmenle yürütülmüştür. Kullanılan etkili okulların temel karakteristik ölçeği 49 sorudan oluşmaktadır. Verileri toplamak için “Etkili Okulların Temel Karakteristik Ölçeği” kullanılmış olup, elde edilen verileri analiz etmek için SPSS yazılım paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarında etkili okul müdürü özellikleri belirlenirken öğretmenlerin cinsiyet değişkenlerine dayalı bilişlerinde anlamlı bir fark olmadığı yönündedir. Eğitim düzeyi değişkenine göre önemli farklılıklar bulunmuştur. Verilere göre hizmet süresi değişkenlerindeki anlamlı farklılık 8 - 15 yıl hizmet süresi olan öğretmenlere yöneliktir. Yaş değişkenine göre önemli farklılıklar elde edilmiştir. Alt gruplar arasında önemli farklılıklar bulunmamıştır. Branş değişkenine göre anlamlı bir fark elde edilmemiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin etkili okul müdürü algılarının incelenmesi}, volume={1}, number={155–169}, publisher={ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ}, author={Abdullah Sadan, Serkan Atilla}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Abdullah Sadan, Serkan Atilla. (2021). Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin etkili okul müdürü algılarının incelenmesi (Vol. 1). Vol. 1. ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ.
MLA
KOPYALA
Abdullah Sadan, Serkan Atilla. Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Etkili Okul Müdürü Algılarının Incelenmesi. no. 155–169, ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ, 2021.