ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ
Yazarlar: Metin Altunkaynak
Konular:-
Anahtar Kelimeler:-
Özet: Akıllı mobil cihazların ortaya çıkmasıyla birlikte, birçok araştırmacı eğitim sürecinde teknoloji kullanımlarını önermiştir. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde Bilgi İşlem Teknolojileri, günümüz öğrenme ortamlarında öğrenmeyi daha çekici ve etkili hale getirdiği için önemli bir yere sahiptir. Bilgi İşlem Teknolojileri aracılığıyla teknolojik gelişmeler sürekli değişirken Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini sınıflarda uygulanması gereken öğrenme materyalinin içeriğinin sunumunda yeni yöntemler sunar. Bu araştırmanın amacı, katılan öğrencilerin Kahoot! uygulamasının Din öğretimi sürecinde ne kadar etkili olduğunu ve bazı soruları zaten cevapladıklarını göz önünde bulundurarak sınav sırasında bilgileri ne kadar iyi hatırladıklarını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruplu yarı deneysel desendedir. Bu çalışmaya bir devlet ilkokulundan iki sınıf katılmıştır. Bu sınıflardan rastgele olarak kontrol grubu (n = 20) ve deney grubu (n = 20) belirlenmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilere, her zamanki gibi geleneksel yöntemle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretildi. Deney grubundaki öğrencilere, müfredata dayalı olarak tasarladığımız etkinlikler sonrasında araştırmacı tarafından FATİH projesi etkileşimli tahta üzerindeki uygulamalar kullanılarak ders anlatılmıştır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.