ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ

ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ

Türkçe dersinde öğretim yöntemlerinin etkin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri ve önerileri

Yazarlar: Volkan Canatan, Ömer Ayhan Demirbaş

Cilt 1 , Sayı 24 Kasım Öğretmenler Günü Özel Sayısı , 2021 , Sayfalar 61-79

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Türkçe öğretimi,Yazma,Şiir yazım teknikleri

Özet: Bu araştırma ilkokullarda sınıf öğretmenlerinin, ortaokullarda Türkçe öğretmenlerinin Türkçe dersinde hangi öğretim yöntem ve tekniklerin öğrencilerin akademik başarıları bakımından yararlı olduğunu düşündüklerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında anket kullanılmıştır. Araştırma, Adana iline bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenler ile sınırlıdır. Anket, 200 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi için yüzde ve frekans kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, araştırmaya katılan öğretmenlerinin dörtte birinin kendilerini Türkçe öğretiminde yetersiz gördükleri, dörtte üçünün mezun oldukları okulları Türkçe öğretimi konusunda yetersiz gördükleri, Türkçe öğretim yöntemi olarak en çok bilinen ve uygulanan yöntemlerin, “Soru-Cevap”, “Drama” ve “Düz Anlatım” yöntemleri oluğu ortaya çıkmıştır. Katılımcılar, Türkçe dersinde kullanılacak yöntemlerin en önemli özelliğini “Öğrencilerin derse katılımını artırması” olarak belirtmişlerdir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Türkçe dersinde öğretim yöntemlerinin etkin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri ve önerileri}, volume={1}, number={61–79}, publisher={ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ}, author={Volkan Canatan, Ömer Ayhan Demirbaş}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Volkan Canatan, Ömer Ayhan Demirbaş. (2021). Türkçe dersinde öğretim yöntemlerinin etkin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri ve önerileri (Vol. 1). Vol. 1. ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ.
MLA
KOPYALA
Volkan Canatan, Ömer Ayhan Demirbaş. Türkçe Dersinde Öğretim Yöntemlerinin Etkin Kullanımına Ilişkin Öğretmen Görüşleri ve Önerileri. no. 61–79, ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ, 2021.