ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ

ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ

Söz almadan konuşma davranışının sınıf yönetimine etkilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi

Yazarlar: Ersin Çopur, Duygu Eroğlu Çopur

Cilt 1 , Sayı 24 Kasım Öğretmenler Günü Özel Sayısı , 2021 , Sayfalar 46-60

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Öğrenci,Davranış,Sınıf yönetimi

Özet: Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışlarından izin almadan konuşma davranışının sınıf yönetimine etkilerinin neler olduğunu belirlemek, öğretmene ve diğer öğrencilere etkilerini ortaya çıkarmak ve bu davranışın engellenmesi için öğretmenlerin geliştirdikleri çözüm yollarını saptamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Mersin İli, Tarsus İlçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Cinsiyet, kıdem, okutulan sınıf açısından farklı özelliklere sahip olan 10 (4 kadın ve 6 erkek) öğretmenle çalışılmıştır. Bu araştırmada Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Görüşme formundan önce kişisel bilgi formu öğretmenler tarafından doldurulmuş, sonrasında görüşmeler kaydedilmiştir. Araştırmanın verilerinin çözümlenmesi betimsel analiz tekniğine uygun yapılmıştır. Öğretmenlerin izin almadan konuşma davranışına karşı başvurdukları çözüm yolları arasında, görmezden gelme, uyarıda bulunma, aile görüşmesi gibi çözüm önerileri yer almaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Söz almadan konuşma davranışının sınıf yönetimine etkilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi}, volume={1}, number={46–60}, publisher={ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ}, author={Ersin Çopur, Duygu Eroğlu Çopur}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ersin Çopur, Duygu Eroğlu Çopur. (2021). Söz almadan konuşma davranışının sınıf yönetimine etkilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Vol. 1). Vol. 1. ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ.
MLA
KOPYALA
Ersin Çopur, Duygu Eroğlu Çopur. Söz Almadan Konuşma Davranışının Sınıf Yönetimine Etkilerine Ilişkin Öğretmen Görüşlerinin Incelenmesi. no. 46–60, ULUSAL EĞİTİM DERGİSİ, 2021.