Mezopotamya Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi

Mezopotamya Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi

FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDA COĞRAFYA DERSİ AYAK İZLERİ

Yazarlar: ["DAVUT ATMACA", "Hüseyin TOYGUR"]

Cilt - , Sayı , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.29228/mjis.62445

Anahtar Kelimeler:Physical Geography, Science Lesson,Interdisciplinary Skills,Curriculum

Özet:

Disiplinlerarası kavramı, ortak bir hedefi gerçekleştirmek üzere belli bir bakış açısıyla disiplinleri entegre bir şekilde birbirine bağlama olarak ifade edilmektedir. Disiplinlerarası çalışmaların en büyük avantajı sorunların değişik açılardan ele alınmasını sağlamasıdır. Son yıllarda insan ve çevre etkileşimine yönelik olayların tek bir disiplin tarafından ele alınamayacak kadar karmaşık bir yapı sergilemesi disiplinlerarası çalışmaların önem kazanmasına neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı İlkokul Fen Bilimleri Dersi 3. Sınıf Öğretim Programı ve Fen Bilimleri 3. Sınıf Ders Kitabındaki coğrafi beceri ve kavramları disiplinlerarası perspektifte ele alarak değerlendirmektedir. Bu bakımdan araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öne çıkan sonuçlardan bir kısmı şu şekildedir: Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki kazanımların üçte birinin Fiziki Coğrafya Dersi konularıyla ilişkili olduğu tespit edilmiştir. “Gezegenimizi Tanıyalım” ünitesi kazanımlarının tamamı coğrafi becerilerle ilişkili bulunmuştur. Buna göre Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile Coğrafya Dersi arasındaki disiplinlerarası ilişkinin güçlendirilmesi için bu iki dersin öğretim programının birlikte ve uyumlu bir şekilde hazırlanması gerekmektedir. Fen Bilimleri Derslerinin disiplinlerarası perspektife uygun olması programdaki alana özgü becerilerin gerçekleşme düzeyini arttıracağı için bu ders kapsamında arazi gezilerine önem verilebilir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA