Hitit Ekonomi ve Politika Dergisi
Yazarlar: KÜBRA MÜGE ÇAKARÖZ, SERAP KAYA ÖZÇETİN
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Ürünleri,Müşteri Memnuniyeti,Tekrar Satın Alma Davranışı
Özet: Gelişen iletişim teknolojileri, alternatif tedavi ürünlerinin farklı kanallardan pazarlanması ve ihtiyaç duyan bireylerin bu ürünlere ulaşımını kolaylaştırmıştır. Kronik hastalığı bulunan bireylerin alternatif arayışlar içerisine girmesi bu alanda büyük bir pazar oluşturmuştur. Bu pazar boşluğunu fark eden işletmeler bu ihtiyaçlara yönelik markalar yaratarak farkındalık oluşturmaya başlamışlardır. Bu çalışmada kronik hastalığı bulunan bireylerin tamamlayıcı ve alternatif tıp ürünlerine yönelik memnuiyet düzeyleri ve tekrar satın alma davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada bu tür ürünlere yönelik müşteri memnuniyet düzeyinin ve tekrar satın alma davranışı arasında ilişki bulunduğu varsayılmaktadır. Ayrıca bireylerin demografik özelliklerine göre müşteri memnuniyet düzey ve tekrar satın alma davranışları da incelenmiştir. Çalışmada TAT ürünlerine yönelik müşteri ve memnuniyet düzeyi ve tekrar satın alma davranışının demografik özelliklere göre farklılaşmadığı ancak TAT ürünlerine yönelik müşteri memnuniyet düzeyi ile bu ürünleri tekrar satın alma davranışı arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.