Sosyologca

Sosyologca

KINALI YAPINCAK FİLMİNDE SAKATLIK TEMSİLİ

Yazarlar: , Elif Atay Papaker

Cilt - , Sayı 20 , 2020 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sakatlık,Türk Sineması,Kınalı Yapıncak.

Özet: Sinema, kültürü aktarmak için önemli bir araçtır. Filmler izleyiciyi etkileyerek toplumsal düzenin devamını ya da değişimini sağlayabilir. 1960’larda temelleri atılan sakatlık hareketi ile akademik bir çalışma alanı olan sakatlık, Türk filmlerinle sıklıkla karşımıza çıkan bir olgudur. Sakat bedene atfedilen roller hem sakat bireyler hem de çevreleri tarafından benimsenebilir. Türk Sinemasında sakatı ayrıştırıcı, ötekileştirici bir sunumla karşılaşırız, filmlerde sunulan sakat kimliği, toplumun yarattığı, toplum tarafından kabul edilen kimliktir. Günümüzde devam etmekte olan sakatlığa karşı önyargı, acıma, dışlama gibi davranışların sinemada sakatlık temsilleri ile pekiştirildiğini söyleyebiliriz. Sakat hareketinin ortaya çıktığı yıllarda çekilen Kınalı Yapıncak (1968) filmi sakatın ve sakatlığın sinemadaki sunumuna bir örnek teşkil etmektedir. Bu yazıda Kınalı Yapıncak filmi esas alınarak sakatlığın sinemadaki temsili incelenmeye çalışılacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={KINALI YAPINCAK FİLMİNDE SAKATLIK TEMSİLİ}, number={null}, publisher={Sosyologca}, author={,Elif Atay Papaker}, year={2020} }
APA
KOPYALA
,Elif Atay Papaker. (2020). KINALI YAPINCAK FİLMİNDE SAKATLIK TEMSİLİ. Sosyologca.
MLA
KOPYALA
,Elif Atay Papaker. KINALI YAPINCAK FİLMİNDE SAKATLIK TEMSİLİ. no. null, Sosyologca, 2020.