Sosyologca

Sosyologca

JAN VAN EYCK’İN “ARNOLFİNİ PORTRESİ”NDE GÜNDELİK HAYATIN MEKAN ÜZERİNDEKİ İZLERİ

Yazarlar: , Oya Şenyurt

Cilt - , Sayı 4 , 2012 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Mekân,Jan van Eyck,Resim.

Özet: Mekân, tabloda başlı başına bir aktördür; hatta bazı resimlerde insanlar mekânın süsü, doğal bir parçası gibi dururlar. Bazı tablolarda, ressamlar tarafından yazılan küçük notlar, tabloda yansıyan olayla bağlantılı bilgiler ve uyarılar niteliğinde anlatıma destek olarak kullanılmış, ressam imzası yerine geçmiştir. Bu anlamda bu makalede, Hollandalı ressam Jan van Eyck’e ait (1390 Maastricht-1441 Brugge), “Arnolfini Portresi”, 15.yüzyılın ortalarında Brugge’deki gündelik hayata dair izlerin mekân üzerinden okunması yoluyla anlamlandırılacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={JAN VAN EYCK’İN “ARNOLFİNİ PORTRESİ”NDE GÜNDELİK HAYATIN MEKAN ÜZERİNDEKİ İZLERİ}, number={null}, publisher={Sosyologca}, author={,Oya Şenyurt}, year={2012} }
APA
KOPYALA
,Oya Şenyurt. (2012). JAN VAN EYCK’İN “ARNOLFİNİ PORTRESİ”NDE GÜNDELİK HAYATIN MEKAN ÜZERİNDEKİ İZLERİ. Sosyologca.
MLA
KOPYALA
,Oya Şenyurt. JAN VAN EYCK’İN “ARNOLFİNİ PORTRESİ”NDE GÜNDELİK HAYATIN MEKAN ÜZERİNDEKİ İZLERİ. no. null, Sosyologca, 2012.