Tasarım Mimarlık ve Mühendislik Dergisi

Tasarım Mimarlık ve Mühendislik Dergisi

DEMİRYOLU HATLARINDA ELASTİK PED KULLANIMININ DİNAMİK DARBE KUVVETLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yazarlar: ["Erdem BALCI", "Niyazi Özgür BEZGİN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 2 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Ray pedi,Travers Altı Pedi,Hat Esneme Direnci,Dinamik Darbe Kuvvetleri,Bezgin Yöntemi

Özet: Geleneksel demiryolları ray, ped, travers, balast ve altbalast katmanlarından meydana gelmektedir. Demiryolu hattına ait eşdeğer esneme direnci ise bu bileşenlerin esneme dirençlerinin bir kombinasyonudur. Elastik pedlerin esneme direnci, hattın esneme direncini etkileyerek hat performansı üzerinde önemli bir rol oynar. Özellikle toprak destekli bir hattan beton destekli bir hatta veya beton destekli bir hattan toprak destekli bir hatta geçilen kritik bölgelerde, iki bölge arasındaki esneme direnci farkları yüksek dinamik darbe kuvveti değerlerinin oluşmasına neden olabilmektedir. Bu bölgelerde elastik pedler kullanılarak bir “geçiş bölgesi” tasarlanmalıdır. Bezgin Yöntemi, eşdeğer hat ve sistem esneme dirençleri ile dinamik darbe kuvvetlerini ilişkilendirir. Bu çalışmada, elastik ped kullanımının demiryolu hattına aktarılan dinamik kuvvetler üzerindeki etkisi Bezgin Yöntemi kullanılarak analitik olarak incelenmiştir. Farklı esneme direnç değerlerine sahip bölgeler arasında geçiş yapılırken ortaya çıkan dinamik kuvvetlerin, elastik ped kullanımıyla %27’ye kadar azaltılabileceği görülmüştür. Ray pedleri ve travers altı pedlerin hat performansına etkisinin daha iyi anlaşılabilmesi için yapılması gereken çalışmalar hakkında öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA