Tasarım Mimarlık ve Mühendislik Dergisi

Tasarım Mimarlık ve Mühendislik Dergisi

PERAKENDE MAĞAZALARININ MARKA KİMLİĞİ ALTINDA TASARLANMASI

Yazarlar: ["Vildan TOPAK", "Pınar ÖZTÜRK DEMİRTAŞ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 2 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Marka,İç Mekan Tasarımı,Mekanı Markalaştırma,Perakende,Marka Kimliği

Özet: Marka bir ürün grubunda belirli bir işletmenin ürününü diğer işletmenin ürününden ayırt etmeye yarayan herhangi bir isim sembol ya da işarettir. Kişi isimleri ile özellikle kelimeler, biçim form, ses kelimeleri, rakamlar, ürünlerin şekli veya kutuları gibi çizimle görüntülenebilen veya benzer biçimde ifade edilebilen, baskı yoluyla çıkabilen ve artırılabilen bütün belirtilerdir. Perakende markalarının markayı ifade ederken kullandıkları unsurlar marka kimliğini; ortakların ve tüketicilerin markaya yükledikleri manalar ise marka imgesini ve karakterini oluşturur. Çalışmada mekânların markalaşmasının artık salt bir logo tasarımından daha fazlası olduğu açıklanmakta ve incelenmektedir. Çalışma kapsamında marka kimliği içinde diğer marka aktarım unsurlarının tasarımının yapıldığı kadar iç mekân tasarım anlamında da uygulanacak yöntemler ele alınmıştır. Marka kimliğine mağaza iç mekân tasarımında özel yönleri değil bütünü bakımından göz önüne alınarak marka kimliği doğrultusunda bahsedilmiştir. Mekânların işlevine göre müşteri davranışları belirlenerek oluşturulan konsept olgusunun etmenleri incelenmiştir. Diğer taraftan da tüm iç ve dış ve çevresel bileşenler düşünülerek mağaza tarzı ve marka kimliği ile tasarlanması gerekliliği ifade edilecek ve bu başlıklar altında genişletilecektir. Çalışmanın sonucunda, tüketici beklentilerinin karşılandığı mekân tasarımlarında, marka kimliği ve markalaşma unsurlarının önem taşımakta olduğu ortaya konulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA