Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

Instagramda Farklı Süre Geçiren Kullanıcılar, Instagram Reklamlarından Farklı Mı Etkilenir?

Yazarlar: Nilsun SARIYER, Seçil ZÜMRÜT

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 1 - 19

Konular:İşletme

DOI:10.31006/gipad.325847

Anahtar Kelimeler:Sosyal Medya Reklamları,Sosyal Medya Pazarlaması,Tüketici Davranışı

Özet: Sosyal medya sadece iletişim alanında dikkat çekici bir gelişme yaratmamış aynı zamanda pazarlama alanında da işletmelerin hedef tüketici kitlesine ulaşmasını kolaylaştırmıştır. Özellikle Web 2.0 ile sosyal medya karşılıklı iletişimi mümkün hale getirmiştir. Bu çalışmada sosyal medya reklamları ele alınmıştır. Sosyal medya uygulamalarından biri olan Instagram reklamlarına yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırmanın amacı, sosyal medya reklamlarının farklı tüketici grupları için farklı algılanıp algılanmadığının belirlenmesidir. Tanımlayıcı nitelik taşıyan bu araştırmada, birincil veriler kullanılmıştır. Veriler, anket yoluyla toplanmıştır. Anket, Google Doküman kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırmada tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kartopu örneklemesi kullanılmıştır. Anketler Instagram uygulaması üzerinden yayınlanarak toplam 410 kişiye ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde faktör analizi ve ayırma analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Instagramda günlük 2 saatten fazla zaman geçiren kullanıcıların Instagram reklamlarının içeriğine önem verdikleri sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Instagramda Farklı Süre Geçiren Kullanıcılar, Instagram Reklamlarından Farklı Mı Etkilenir?}, volume={1}, number={1}, publisher={Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi}, author={Nilsun SARIYER,Seçil ZÜMRÜT}, year={2017}, pages={1–19} }
APA
KOPYALA
Nilsun SARIYER,Seçil ZÜMRÜT. (2017). Instagramda Farklı Süre Geçiren Kullanıcılar, Instagram Reklamlarından Farklı Mı Etkilenir? (Vol. 1, pp. 1–19). Vol. 1, pp. 1–19. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nilsun SARIYER,Seçil ZÜMRÜT. Instagramda Farklı Süre Geçiren Kullanıcılar, Instagram Reklamlarından Farklı Mı Etkilenir? no. 1, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2017, pp. 1–19.