Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı

Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı

OKULLARDA KORKU KÜLTÜRÜNÜN YORDAYICISI OLARAK OKUL YÖNETICILERININ YÖNETIM TARZI: ÖRGÜT DNA’SININ ARACILIK ROLÜ

Yazarlar: ["Ümit KAHRAMAN", "Kazım ÇELİK"]

Cilt - , Sayı , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.29228/iedres.62994

Anahtar Kelimeler:Korku kültürü,Yönetim tarzı,Örgüt DNA’sı

Özet:

Bu çalışma, yöneticilerin yönetim tarzlarının okullardaki korku kültürüne etkisi ve örgüt DNA’sının aracılık rolünü belirlemek için gerçekleştirilmiştir.  Çalışmada korelasyonel model kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin yönetim tarzları, örgüt DNA’sı ve okullardaki korku kültürü arasındaki ilişkiyi test etmek için yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Araştırma Uşak ilinde yer alan devlet okullarında gerçekleştirilmiştir. Veriler, “Kişisel Bilgi Formu”, “Yönetici Davranış Ölçeği”, “Örgüt DNA’sı Ölçeği” ve “Okullarda Korku Kültürü Ölçeği” ile toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda yönetim tarzlarının korku kültürünü doğrudan ve dolaylı olarak etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Otokratik ve ilgisiz yönetim tarzları okullarda korku kültürüne neden olurken, demokratik yönetim biçimi korku kültürünü azaltmıştır. Bu etki, doğrudan ve dolaylı olarak örgüt DNA’sı aracılığıyla gerçekleşmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA