Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı

Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı

Ortaokul Öğrencilerinin Okul Motivasyonlarının, Derse Yönelik Etkin Katılım ve Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk Açısından İncelenmesi

Yazarlar: Alican GÜLLE

Cilt 1 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 1-17

Konular:-

DOI:10.29228/iedres.51081

Anahtar Kelimeler:Okul Motivasyonu,Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk,Etkin Katılım

Özet: Araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okula yönelik motivasyonlarını, derse yönelik etkin katılım ve öğrenme sorumlulukları açısından inceleyerek değişkenler arasındaki ilişkiyi ve değişkenler arasındaki yordama gücünü ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırma grubunu 184 erkek 182 kadın olmak üzere toplam 366 devlet ortaokulu öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler toplanmış; veri toplama araçları olarak kişisel bilgiler formu, okul motivasyon ölçeği, etkin katılım ölçeği, öğrenmeye yönelik sorumluluk ölçeği kullanılmıştır. Analiz aşamasında betimleyici istatistikler sunulmuş, araştırılan hipotez testleri için ilişkisiz (bağımsız) örneklemler t- testi, tek faktörlü varyans analizi, pearson korelasyon katsayısı ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ortaokul öğrencilerinin okul motivasyon, derse yönelik etkin katılım ve öğrenmeye yönelik sorumluluk düzeylerinin orta düzeyde olduğu görülmüştür. Ortaokul öğrencilerinin, okul motivasyonlarının, derse yönelik etkin katılımlarının, öğrenmeye yönelik sorumluluklarının “öğretmen tarafından çözüm odaklı destek”, “öğretmen tarafından derse katılım desteği”, “öğretmen tarafından öğrenmeye yönelik sorumluluk desteği”, “öğretmen tarafından okul motivasyonu desteği” değişkenleri ile anlamlı derecede farklılaştığı görülmüştür. Ortaokul öğrencilerinin okula yönelik motivasyonları ile derse yönelik etkin katılımları ve öğrenmeye yönelik sorumlulukları arasında pozitif, orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Etkin katılım ve öğrenmeye yönelik sorumluluk değişkenlerinin birlikte ortaokul öğrencilerinin okul motivasyon puanları ile yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki verdiği sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Ortaokul Öğrencilerinin Okul Motivasyonlarının, Derse Yönelik Etkin Katılım ve Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk Açısından İncelenmesi}, number={1–17}, publisher={Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı}, author={Alican GÜLLE}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Alican GÜLLE. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Motivasyonlarının, Derse Yönelik Etkin Katılım ve Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı.
MLA
KOPYALA
Alican GÜLLE. Ortaokul Öğrencilerinin Okul Motivasyonlarının, Derse Yönelik Etkin Katılım ve Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk Açısından İncelenmesi. no. 1–17, Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı, 2021.