Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı

Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı

Fen Bilimleri Derslerinde Simülasyon Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması

Yazarlar: Aslı AYDOĞAN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 18-26

Konular:-

DOI:10.29228/iedres.50797

Anahtar Kelimeler:Anahtar kelimeler: Simülasyon,Fen eğitimi,Fen bilimleri öğretmenlerinin tutumu,Tutum

Özet: Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin derste simülasyon kullanımına yönelik tutumlarını açığa çıkaracak bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla alan yazın incelendikten sonra 28 aday madde yazılmış, bu maddelere ek olarak ölçeğin uygulanacağı grup olan fen bilimleri öğretmenlerinden alınan bilgiler ışığında yazılan maddeler madde havuzuna eklenmiş ve madde sayısı 52’ye yükseltilmiştir. Ölçekte kullanılması planlanan 52 olası madde oluşturulan uzman değerlendirme formu ile 8 uzmanın değerlendirmesine sunulmuştur. Uzman görüşleri dikkate alınarak her madde için Davis tekniği kullanılarak kapsam geçerlik indeksi hesaplanmıştır. Uzman görüşleri ışığında düzenlenen ve 30 maddeden oluşan 5’li likert tipi ölçeğin nihai deneme formu 80’i kadın, 91’i erkek toplam 171 fen bilimleri öğretmenine uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör Analizinin(AFA) temel sayıtlıları sınanmış, “olumlu tutum” ve “olumsuz tutum” isimli 2 faktörlü yapı elde edilmiştir. Fen Bilimleri Derslerinde Simülasyon Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği’nin ölçüt geçerliliğine ilişkin kanıtlar sunulmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğini kanıtlamak için Fen Bilimleri Derslerinde Simülasyon Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği 63 fen bilimleri öğretmenine uygulanmış yanıtlar arasında cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Ölçekten elde edilen  Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı .89 olarak bulunmuştur. Elde edilen bulgular, geliştirilen bu ölçeğin fen bilimleri öğretmenlerinin derste simülasyon kullanımına yönelik tutumlarını açığa çıkarmak amacıyla kullanılmaya uygun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Fen Bilimleri Derslerinde Simülasyon Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması}, number={18–26}, publisher={Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı}, author={Aslı AYDOĞAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Aslı AYDOĞAN. (2021). Fen Bilimleri Derslerinde Simülasyon Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı.
MLA
KOPYALA
Aslı AYDOĞAN. Fen Bilimleri Derslerinde Simülasyon Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. no. 18–26, Uluslararası İnovatif Eğitim Araştırmacısı, 2021.