İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi

İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi

Türkiye’de Eğitim Fakültelerinde FeTeMM (STEM) Çalışmaları

Yazarlar: Mustafa Hilmi Çolakoğlu, Ayşe Günay Gökben

Cilt 2 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 46 - 69

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:FeTeMM Eğitimi,FeTeMM,Eğitim Fakülteleri,ÖğretmYetiştirme,Üniversite

Özet: Fen, matematik, mühendislik ve teknoloji bilgisinin disiplinlerarası yöntem ile öğretilmesi anlamına gelen  FeTeMM eğitimine olan ilgi ve faaliyetler okullarımızda ve okul dışı ortamlarda açılan merkezlerde hızla yükselmektedir. FeTeMM  eğitimi ile yetişecek öğrenciler ülkenin geleceği, kalkınması ve ekonomik açıdan yükselmesi için önemlidir. Eğitim fakültelerimizin, öğretmen adaylarımızın FeTeMM  alanında yetişmelerini sağlayacak FeTeMM laboratuvarları kurmaları, lisans düzeyinde FeTeMM eğitimi dersleri ve FeTeMM eğitimi üzerine lisansüstü programlar açmaları önemlidir. Bu çalışmamızda Milli Eğitim Bakanlığına öğretmen yetiştiren eğitim fakültelerinin FeTeMM eğitimi konusundaki mevcut çalışmaları gözden geçirilmiş, yurtdışı örnekler incelenmiş ve FeTeMM eğitimini okullarda uygulayabilecek bir nesil yetiştirmek için üniversite eğitim programlarında yapılması gereken iyileştirmeler için önerilerde bulunulmuştur. Bu amaca uygun olarak Türkiye’deki tüm eğitim fakültelerinin FeTeMM eğitimi durumu, tez çalışmaları, eğitim programları, ulusal ve uluslararası kaynaklardan desteklenen projeleri, FeTeMM konusunda yaptıkları etkinlikler ve hazırlanmış raporlar incelenmiştir. Ülkemizdeki 92 eğitim fakültesinin dekanlarına fakültelerimizdeki FeTeMM eğitimi çalışmalarını incelemek için 12 kategorik düzeyde soru, bir adet de açık uçlu sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. 61 fakülteden alınan yanıtlar analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre eğitim fakültelerindeki öğretim üyelerinde konuyla ilgili farkındalık ve ilgi düzeyi yüksek olmasına rağmen FeTeMM  eğitimi alanında kurumsal düzeyde yeteri kadar uygulama ve hazırlık yapılmadığı görülmektedir. Bu alanda önemli atılımların gerçekleştirilmesi için önerilerde bulunulmuştur.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Türkiye’de Eğitim Fakültelerinde FeTeMM (STEM) Çalışmaları}, volume={2}, number={2}, publisher={İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi}, author={Mustafa Hilmi Çolakoğlu,Ayşe Günay Gökben}, year={2017}, pages={46–69} }
APA
KOPYALA
Mustafa Hilmi Çolakoğlu,Ayşe Günay Gökben. (2017). Türkiye’de Eğitim Fakültelerinde FeTeMM (STEM) Çalışmaları (Vol. 2, pp. 46–69). Vol. 2, pp. 46–69. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa Hilmi Çolakoğlu,Ayşe Günay Gökben. Türkiye’de Eğitim Fakültelerinde FeTeMM (STEM) Çalışmaları. no. 2, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2017, pp. 46–69.