Dijital Comunication Journal

Dijital Comunication Journal

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN NOMOFOBİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yazarlar: Fatma GECİKLİ, Yıldız ERZİNCANLI, Kadir AYDIN

Cilt 4 , Sayı 4 , 2021 , Sayfalar 59-75

Konular:-

DOI:10.51295/dicoj.18.

Anahtar Kelimeler:Bağımlılık,Davranış Bağımlılığı,Nomofobi

Özet: Çağın getirmiş olduğu yenilikler ve sorunlar hızla artmaktadır. Gelişen teknolojiyle beraber günümüzde insanların en önemli bağımlılıkları arasında yer alan dijital bağımlılık, özellikle genç bireylerde görülen bir problem ve tehlike olarak görülmektedir. Sadece genç bireylerde değil, orta yaş ve üzeri bireyler için de büyük bir tehlike haline gelebilmektedir. Günümüzde sayıları her geçen gün daha fazla arttığı belirtilen dijital bağımlı bireyler, dünya genelinde de en hızlı yayılan bağımlılıklar arasında değerlendirilmektedir. Konu ile ilgili olarak yapılan araştırmalar incelendiğinde; Hem genç bireylerin hem de yetişkin bireylerin telefonsuz birkaç gün geçirdikleri zaman kendilerini rahatsız hissettikleri, maillerine birkaç gün bakmadıklarında kendilerini eksik hissetmeye başladıklarını ve sosyal medya ortamında bir paylaşımda bulunmadıkları zaman kendilerini huzursuz hissettikleri saptanmıştır. (Kaya, 2013, Laura & Richard, 2004; Mossbarger, 2008). Doğru ve etkin kullanılması halinde, her yönüyle bireylere birçok kolaylık sağlayacak olan teknolojik ürünler; amacı dışında ve yanlış kullanımıyla da telafisi zor olabilecek birçok problemi meydana getirecektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN NOMOFOBİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ}, volume={4}, number={59–75}, publisher={Dijital Comunication Journal}, author={Fatma GECİKLİ,Yıldız ERZİNCANLI, Kadir AYDIN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Fatma GECİKLİ,Yıldız ERZİNCANLI, Kadir AYDIN. (2021). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN NOMOFOBİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ (Vol. 4). Vol. 4. Dijital Comunication Journal.
MLA
KOPYALA
Fatma GECİKLİ,Yıldız ERZİNCANLI, Kadir AYDIN. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN NOMOFOBİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. no. 59–75, Dijital Comunication Journal, 2021.